Rádiós

Pixie 2 QRP adó-vevő

Érdekes és jól működő kis adóvevő.
Működése: Adáskor a P1 és P2 zárva van akkor a T1-gyel felépített oszcillátor jele a T2-vel felépített erősítőn át a C6,C7,L2-vel felépített antennaszűrőre jut. Onnan meg az antennára. Vételkor az antennaszűrőn át a T2 kollektorára jut a jel. Aztán a T2 emmiterén megjelenik a vett jel és az oszcillátor frekvenciájának különbsége, ami aztán a C4-en át a 'földbe jut'. Így a hangfrekvenciás jel megjelenik a C5 lábán amit aztán az LM386-tal felépített HF erősítő felerősít. Tehát a T2 egyszer vevő másszor adó.

Természetesen más frekvenciájú kavicsot is lehet beletenni, de akkor az antennaszűrőt is át kell méretezni! (f=1/[2pi * gyökLC] (mértegys. L=H C=F))

Pixie 2 adó-vevő és a PTT port

Összedobva

PTT kábel

Az után építéshez sok sikert!

2007. október 09. 12:02

Vélemény:
27

Szavazat:
16

Mai látogató:
21

Utolsó látogatás:
Ma 09:24:15

4,0
16
  9  ★★★★★
  3  ★★★★
  1  ★★★
  1  ★★
  2  ★

Mekkora egy ilyennek a hatótávja???

Martin99   2014. december 16. 11:09:08

Erre hogyan tudok elektret mikrofont kötni?

Peentekk13   2014. augusztus 17. 20:30:49

Ez mire jó ? erre kell engedély?

Dávid   2012. október 01. 17:12:52

Ezt ha bekapcsolom azonnal megy?

toto   2012. február 08. 15:07:40

NAGYON ZSÍR KAPCSOLÁS

Istyu(@)-zárójel nem kell-citrommail.hu   2011. július 29. 09:40:28

Egyébként mi lenne a P1,P2,P3

pbeni(@)-zárójel nem kell-dunaweb.hu   2008. június 25. 13:53:13

Ha valakinek van nyákrajza légyszi küldje el e-mailben!Előre is kösz!Király kis ketyere ez!

pbeni(@)-zárójel nem kell-dunaweb.hu   2008. június 25. 12:39:46

olvasom itt a hozászólásokat és semmi válasz...csak kérdések pff..hát ez érdekes ..nem lettem okosabb..

korsossanyi(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2008. január 29. 11:26:53

Igen a c8 kondi után jön a hangkari bemenet. Nos 75cm antennával nem tul messzire "visz el". Ha pici antennát alarsz akkor 2 X 1m30cm kábel elég lessz. Az ugy már használható. Elvileg egy 40m hosszú antenna kellene neki(dipól).

Mekkora távolság hidalható át vele adatvesztés nélkül egy kb. 75 cm-es antennával?
Ha vételre használom akkor a c8-as kondi után a vezetéket a hangkártya bementére kell kötni? A Cwget program aztán automatikusa dekódól?

xyz   2007. november 09. 14:48:58