Rádiós

Pixie 2 QRP adó-vevő

Érdekes és jól működő kis adóvevő.
Működése: Adáskor a P1 és P2 zárva van akkor a T1-gyel felépített oszcillátor jele a T2-vel felépített erősítőn át a C6,C7,L2-vel felépített antennaszűrőre jut. Onnan meg az antennára. Vételkor az antennaszűrőn át a T2 kollektorára jut a jel. Aztán a T2 emmiterén megjelenik a vett jel és az oszcillátor frekvenciájának különbsége, ami aztán a C4-en át a 'földbe jut'. Így a hangfrekvenciás jel megjelenik a C5 lábán amit aztán az LM386-tal felépített HF erősítő felerősít. Tehát a T2 egyszer vevő másszor adó.

Természetesen más frekvenciájú kavicsot is lehet beletenni, de akkor az antennaszűrőt is át kell méretezni! (f=1/[2pi * gyökLC] (mértegys. L=H C=F))

Pixie 2 adó-vevő és a PTT port

Összedobva

PTT kábel

Az után építéshez sok sikert!

2007. október 09. 12:02

Vélemény:
27

Szavazat:
16

Mai látogató:
15

Utolsó látogatás:
Ma 14:52:02

4,0
16
  9  ★★★★★
  3  ★★★★
  1  ★★★
  1  ★★
  2  ★

Biony lehet PC röl is, meg manuálisan is!

Ja értem! És a jelet a számítógépem adja vagy tulajdonképen lehet egy egyszerű morzebillentyű is?

nagy.k5(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2007. október 16. 15:49:00

nos mint ez "távíró" nem pedig fóniás adó vevő, tehát ezzel pl.: morse-jeleket tudsz adni. ez fix frekvencián működik. egyébként ha picit "huzigálni" szeretnéd a frekvenciát akkor a kvarccal köss sorba egy 7-35pF-es trimmerkondit

hova kell kötni a távirót??? hogy tudod vele adni a hangod???

:D azt látom, hogy tudsz vele venni, ott az erősitő + hangszóró, ja, és h lehet beállitani frekvenciára h mit hallgassak, vagy hova adjak???

noname   2007. október 14. 18:11:06

távírózni QRP meg azt jelenti h kis teljesitményű. Nos igen rádiózni amatőröknek de vételre bárki használhatja!

Rádiózni. Rádióamatőröknek

QRP(@)-zárójel nem kell-QRP.hu   2007. október 13. 21:57:47

Jó értem! De ez mire jó?

nagy.k5(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2007. október 09. 14:37:00