Rádiós

FM vevő FET-tel

Nagyon egyszerű, FM rádióvevő és mégis elég jó minőségű hangja van. A kapcsolásban van 2 trimmer, az egyikkel a hangerőt lehet beállítani, a másikat úgy kell beállítani, hogy pont jól erősítsen a tranzisztor, elég nehéz, de ha megvan akkor már többször nem kell vele játszani. ( nekem úgy jött ki, hogy a föld felé volt közelebb a trimmer) Bekapcsolod, és elkezded a pozitív oldal felől a negatív felé tekerni a trimmert, és amikor hallasz a hangszóróben egy kisebb "kattanást", akkor annak a környékén lesz majd a jó beállítás. Ezen a helyen szerintem érdemes helitrimmert használni, mert a simával nagyon óvatosan kell bánni. A trimmer kondenzátornak jól megfelel egy régi rádióból kiszedett trimmerkondi is. (kb. 110-130 pF)

Tekercsadatok:
L1 = 7 menet 6 mm-re, 0.3-as rézből, eléggé szét kell húzni, hogy az egész FM sáv bejöjjön.
L2 = 26 menet ferritmagra 0.2-0.3-as rézből (ferritmag kb.: 7-12 mm átmérőjű legyen)

Antenna: kb.: 25-30 cm-es vezetékdarab (valami vastagabb fajta), de teleszkópantenna is jó ide. Az antennát az L1 és az 1 nF közös pontjára kell kötni. (ez nincs rajta a rajzon)
A tápfeszültségre nem túl érzékeny: 5-12 V. De a legjobb 9-10 V. (itt a legkönnyebb beállítani)

Az írást küldte: Novák AndrásEmail a szerzőnek

Legújabb írás:

Rádiós1 MHz-es szinusz kimenetű RF végfokozat Pout= 150 Wrms
2021. február 08. 13:37

További cikkek

2002. szeptember 23. 22:45
2005. október 17. 14:14
2021. február 08. 13:37
2005. augusztus 19. 07:00
2015. március 23. 10:12
2010. szeptember 11. 20:55
2005. december 06. 14:21
2005. augusztus 30. 08:10
2007. október 09. 12:02
2011. május 02. 03:32
2005. augusztus 17. 13:40

2021. július 14. 21:08:57
MéréstechnikaEgyszerű fénydetektor LM3909-el
2021. július 12. 18:39:02
Erősítők, előerősítőkHF hangszínszabályzó áramkör
2021. július 01. 17:46:19
RádiósEgyszerű FM adó egy tranzisztorral
2021. június 28. 00:33:05
ProcesszorUSB-s PIC programozó
2021. június 16. 21:07:33

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=U3Olb29Zmz