Rádiós

FM vevő FET-tel

Nagyon egyszerű, FM rádióvevő és mégis elég jó minőségű hangja van. A kapcsolásban van 2 trimmer, az egyikkel a hangerőt lehet beállítani, a másikat úgy kell beállítani, hogy pont jól erősítsen a tranzisztor, elég nehéz, de ha megvan akkor már többször nem kell vele játszani. ( nekem úgy jött ki, hogy a föld felé volt közelebb a trimmer) Bekapcsolod, és elkezded a pozitív oldal felől a negatív felé tekerni a trimmert, és amikor hallasz a hangszóróben egy kisebb "kattanást", akkor annak a környékén lesz majd a jó beállítás. Ezen a helyen szerintem érdemes helitrimmert használni, mert a simával nagyon óvatosan kell bánni. A trimmer kondenzátornak jól megfelel egy régi rádióból kiszedett trimmerkondi is. (kb. 110-130 pF)

Tekercsadatok:
L1 = 7 menet 6 mm-re, 0.3-as rézből, eléggé szét kell húzni, hogy az egész FM sáv bejöjjön.
L2 = 26 menet ferritmagra 0.2-0.3-as rézből (ferritmag kb.: 7-12 mm átmérőjű legyen)

Antenna: kb.: 25-30 cm-es vezetékdarab (valami vastagabb fajta), de teleszkópantenna is jó ide. Az antennát az L1 és az 1 nF közös pontjára kell kötni. (ez nincs rajta a rajzon)
A tápfeszültségre nem túl érzékeny: 5-12 V. De a legjobb 9-10 V. (itt a legkönnyebb beállítani)

Az írást küldte: Novák AndrásEmail a szerzőnek

Legújabb írás:

RádiósEttől egyszerűbb rádió nem létezik
2019. szeptember 09. 07:54

További cikkek

2011. május 02. 03:32
2010. szeptember 11. 20:55
2002. január 03. 10:33
2005. április 07. 09:10
2010. január 08. 15:32
2015. március 23. 10:12
2010. március 07. 17:45
2005. augusztus 19. 07:00
2005. október 17. 14:51
2005. augusztus 26. 09:52
2007. október 09. 12:02

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

RádiósTV adó
2020. július 01. 10:20:05
RádiósTV adó
2020. június 27. 17:52:31
Világítás, fényvezérlésDiszkó villogó
2020. június 22. 12:06:10
Kalkulátor555 timer astabil multivibrátorként
2020. június 20. 08:03:17
Kalkulátor555 timer astabil multivibrátorként
2020. június 18. 22:43:57

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=U3Olb29Zmz