Autós

Gépkocsi töltésszabályozó


Ez a gyakorlatilag "elnyűhetetlen" töltésszabályozó kapcsolás jó szolgálatot tehet az akkumulátor megóvása érdekében. Mivel a generátor feszültsége nagyban függ a fordulatszámától, viszont a fogyasztókat nagyjából 12V-al kell ellátni, ezért szükséges a töltésszabályozó. A rajzon lévő L1 a generátor gerjesztőtekercse. A feszültség szabályozása legegyszerűbben a gerjesztőtekercsben létrehozott mágneses tér szabályozásával biztosítható. A kapcsolás működésbe lépési köszöbét a D2 zener dióda plusz a T1 bázis emitter feszültsége határozza meg. (12,8 + 0,6) A 12,8V a zenereknél nem szabványos feszültség, vagy válogatni kell a 13 V-os példányok közül, esetleg 12V-os zener és egy dióda sorbakapcsolásával is megfelelő eredményt lehet elérni. (ebben az esetben a soros diódát fordítva kell bekötni). A generátor 13,4V alatti feszültségeinél a kapcsolás teljesen maximálisra vezérli a generátor gerjesztő tekercsének áramát. 13,4V fölött azonban a T2 visszaszabályozza a gerjesztő áramot, aminek következtében a generátor kapcsain - megfelelő fordulatszám mellett - állandó 13,4V feszültség áll be. Mivel a gerjesztőáram teljes egészében a T2-n folyik át, ne felejtsük el ezt a tranzisztort megfelelő hűtéssel ellátni, valamint az egész áramkört a víz, por stb ellen védeni!
Nézettség:

Szint:
 

Szavazat:

Készült:
2000. február 10. 10:32

Vélemény:
16

Szavazat:
22

Mai látogató:
5

Utolsó látogatás:
Ma 04:51:49

Bejelentkezés után használható funkció!
Értékeld a cikket!

Szavazatok
4,0
22
  8  ★★★★★
  9  ★★★★
  3  ★★★
  1  ★★
  1  ★

Legújabb írás

Rádiós
   

VÉLEMÉNYEK, HOZZÁSZÓLÁSOK

ha akksi plussz helyett a gyújtás plusszra teszed, akkor ha le akarod állítani a motrot, a generátor a gyújtótrafónak továbbra is ad áramot, és továbbra is ad áramot, ha így lemerül az akksi, akkor kapcsolóval kell kapcsolni ezt, ami nem egy jó dolog

trabi601(@)-zárójel nem kell-atw.hu   2006. november 02. 12:26:53

Nagyon tetszik.
Hogyan lehetne megcsinálni pozitív testelésű 6 voltos motorra?

vkami(@)-zárójel nem kell-t-email.hu   2006. május 25. 23:06:48

Az "A" pont "DF"-nek felel meg szerintem...A Bosch számozás szerint...ez a gerjesztés kivezetés, illetve hát egészen pontosan valamelyik kefe kivezetés...mivel a másik kefe pozitívra van kötve... Az egész szabályzás pedig a negatív ágban valósul meg, ezért negatív gerjesztésű....

gyutwo(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2006. február 16. 13:03:27

Sziasztok,
Nagyon jó az oldal!!!
Meg szeretném kérdezni hogy ebben a kapcsolásban ( Gépkocsi töltésszabályzóban) a generátorról lejövő "A" pont mit jelöl?? Lehet hogy test?? Én ezt nem autóra, hanem motorra szeretném megcsinálni, éss az egyenáram átalakítót már megcsináltam, és most ezt szeretném. Válaszokat előre is köszönöm, és várom!!!!!!!!
Üdvözlettel: Joci

arvai-joci(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2006. február 03. 09:50:27

Ha így kötöd be lemeríti az akksit. Nem így kell hanem az akksi + helyett a gyújtás + ra kell kötni.

mucsgyver(@)-zárójel nem kell-doktorur.hu   2006. január 28. 14:55:52

Igen megmondanátok hogy, hol lehet kapni ehhez BD675 -öt?

#(@)-zárójel nem kell-#.ru   2005. szeptember 29. 15:27:48