Vezérlő áramkörök

Infra be/ki kapcsoló vevő

A kapcsolás alkalmas bármilyen 850-950 nm hullámhosszú infra távszabályzóval együttműködni. A kimenetén lévő relét be/ki kapcsolja. A távszabályzón kb 2 másodpercig kell nyomnvatartani a gombot, ezt az időt az R és C alkatrészek értéke határozza meg.
Pl, ha TV távszabályzóval az egyes csatornára kapcsolunk, de a gombot tovább nyomjuk mint 2 másodperc, akkor a relé is bekapcsol, ezzel például lámpát lehet kapcsolni ki/be.
Az IR1 TSOP1838 a Harrison Electronics által gyártott infra vevő egység, de itt lehet próbálkozni egyéb esetleg bontott infra előerősítős vevővel is. A jelalak megfelelő formálását az 555-ös IC végzi, és a 74LS74 D flip-flop végzi a tulajdonképpeni ki/be kapcsolást a BC109-es tranzisztoron keresztül. A rajzon látható, hogy a 4049 IC nem használt bemeneteit a földre kell kapcsolni a gerjedés elkerülése miatt. Ugyan ez a teendő a 74LS74 IC-nél is, a 10-es, 11, és 13 lábakat szintén érdemes a földre kötni. A relé kapcsolását a BC109-es tranzisztor végzi, ide bármilyen npn típusú tranzisztor megfelel, ami bírja a relé tekercsének az áramát.

Legújabb írás:

RádiósEttől egyszerűbb rádió nem létezik
2019. szeptember 09. 07:54

További cikkek

2010. december 12. 20:51
2006. május 06. 22:47
2005. november 21. 08:51
2005. szeptember 20. 21:12
2009. június 16. 23:03
2010. február 15. 14:48
2005. március 03. 08:10
2002. november 13. 09:04
2008. május 15. 08:12
2010. október 09. 09:54
2005. március 22. 10:37

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

AutósAkku feszültség őr TL074-el
2019. november 12. 13:26:24
AutósAkku feszültség őr TL074-el
2019. november 11. 14:14:26
KalkulátorLM317 - LM337 számítás
2019. november 07. 12:31:18
LED-es kapcsolásokDobókocka 4017-el
2019. október 22. 18:54:09
LED-es kapcsolásokKnight 3000 futófény
2019. október 21. 08:41:38

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=nGcUr7pA3M