Vezérlő áramkörök

Infra be/ki kapcsoló vevő

A kapcsolás alkalmas bármilyen 850-950 nm hullámhosszú infra távszabályzóval együttműködni. A kimenetén lévő relét be/ki kapcsolja. A távszabályzón kb 2 másodpercig kell nyomnvatartani a gombot, ezt az időt az R és C alkatrészek értéke határozza meg.
Pl, ha TV távszabályzóval az egyes csatornára kapcsolunk, de a gombot tovább nyomjuk mint 2 másodperc, akkor a relé is bekapcsol, ezzel például lámpát lehet kapcsolni ki/be.
Az IR1 TSOP1838 a Harrison Electronics által gyártott infra vevő egység, de itt lehet próbálkozni egyéb esetleg bontott infra előerősítős vevővel is. A jelalak megfelelő formálását az 555-ös IC végzi, és a 74LS74 D flip-flop végzi a tulajdonképpeni ki/be kapcsolást a BC109-es tranzisztoron keresztül. A rajzon látható, hogy a 4049 IC nem használt bemeneteit a földre kell kapcsolni a gerjedés elkerülése miatt. Ugyan ez a teendő a 74LS74 IC-nél is, a 10-es, 11, és 13 lábakat szintén érdemes a földre kötni. A relé kapcsolását a BC109-es tranzisztor végzi, ide bármilyen npn típusú tranzisztor megfelel, ami bírja a relé tekercsének az áramát.

Legújabb írás:

RádiósEttől egyszerűbb rádió nem létezik
2019. szeptember 09. 07:54

További cikkek

2009. április 09. 08:53
2010. április 06. 09:36
2007. július 18. 18:01
2001. október 22. 10:30
2010. szeptember 06. 21:51
2008. február 29. 14:03
2010. május 01. 11:38
2008. június 23. 14:16
2005. március 02. 11:10
2011. május 02. 03:32
2010. április 23. 17:34

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

Zenész60 W-os gitár erősítő
2020. október 19. 20:51:49
Erősítők, előerősítőkHF hangszínszabályzó áramkör
2020. október 11. 13:49:56
Erősítők, előerősítőkHF hangszínszabályzó áramkör
2020. október 11. 13:48:28
Erősítők, előerősítők1 csöves erősítő második felhozatal
2020. október 05. 20:57:05
VideoEURO SCART jel átalakítása VGA jelre
2020. október 05. 20:53:11

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=nGcUr7pA3M