Vezérlő áramkörök

Infra be/ki kapcsoló vevő

A kapcsolás alkalmas bármilyen 850-950 nm hullámhosszú infra távszabályzóval együttműködni. A kimenetén lévő relét be/ki kapcsolja. A távszabályzón kb 2 másodpercig kell nyomnvatartani a gombot, ezt az időt az R és C alkatrészek értéke határozza meg.
Pl, ha TV távszabályzóval az egyes csatornára kapcsolunk, de a gombot tovább nyomjuk mint 2 másodperc, akkor a relé is bekapcsol, ezzel például lámpát lehet kapcsolni ki/be.
Az IR1 TSOP1838 a Harrison Electronics által gyártott infra vevő egység, de itt lehet próbálkozni egyéb esetleg bontott infra előerősítős vevővel is. A jelalak megfelelő formálását az 555-ös IC végzi, és a 74LS74 D flip-flop végzi a tulajdonképpeni ki/be kapcsolást a BC109-es tranzisztoron keresztül. A rajzon látható, hogy a 4049 IC nem használt bemeneteit a földre kell kapcsolni a gerjedés elkerülése miatt. Ugyan ez a teendő a 74LS74 IC-nél is, a 10-es, 11, és 13 lábakat szintén érdemes a földre kötni. A relé kapcsolását a BC109-es tranzisztor végzi, ide bármilyen npn típusú tranzisztor megfelel, ami bírja a relé tekercsének az áramát.

Legújabb írás:

RádiósEttől egyszerűbb rádió nem létezik
2019. szeptember 09. 07:54

További cikkek

2018. május 09. 08:55
2009. június 16. 23:03
2013. április 02. 23:43
2007. május 25. 14:55
2006. május 06. 22:47
2003. november 20. 22:11
2006. október 23. 23:32
2010. október 09. 09:54
2005. augusztus 17. 14:00
2005. szeptember 20. 21:12
2005. október 14. 11:54

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

Erősítők, előerősítőkLegegyszerűbb tranzisztoros erősítő 2W
2020. január 20. 17:39:31
Erősítők, előerősítőkLegegyszerűbb tranzisztoros erősítő 2W
2020. január 20. 17:37:45
AutósAkku feszültség őr
2020. január 20. 17:13:04
LED-es kapcsolások3x3x3 LED kocka
2020. január 17. 16:59:04
KalkulátorKondenzátor - kód konvertálás
2020. január 16. 18:09:45

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=nGcUr7pA3M