Villogó nagyobb teljesítményre

Olvastam egy cikket, ahol 20W-ig javasolt áramkört közölt az írója. Alatta kérdezték a variációkat. 5V-ra, sok LED-re, izzókra. Az általam ajánlott kapcsolás sem bonyolultabb, csak a kapcsoló eszközben tér el.

A tranzisztorok bármilyen NPN TO92-es tokozású típusok lehetnek. A teljesítmény kapcsolást a MOSFET-ek végzik. A MOSFET-ek nulla közeli energiával vezérelhetők, igen nagy áramig. A megadott MOSFET-ek, PC alaplapból kitermelt típusok, ezért a használható feszültség felső értéke erősen limitált. Persze más MOSFET-et alkalmazva ez kiküszöbölhető. Az astabil multivibrátor szokványos. A villogás üteme a kondenzátorok cseréjével szabályozható. Induktív terhelésnél ne felejtsük el az indukciós feszültségeket levágó diódákról. A MOSFET-ek jellemzően 3...5 V felett már több amperre kivezérelhetők, így már 5 V-tól képesek nagyáramú LED-eket kapcsolgatni. Ha a kapcsolt fogyasztó 16V-nál többet igényel, akkor a meghajtó áramkört zenerrel, előtét ellenállással kell védeni (pl ZPD15 és 1k2 előtét 24V-ra). Erre azért van szükség, hogy védjük a MOSFET gate-jét az átütéstől.

Pár MOSFET típus:

05N03LA 20A 24V
13N03LA 10A 15V
14N03LA 10A 24V
3055L1B8B 3A 40V
45N03SUB 10A 24V
50N02406P 10A 15V
50N02409P 10A 15V
50N24OP 10A 15V
55N03LTA 10A 15V
60N03S 10A 24V
Az írást küldte: epulevel

Legújabb írás:

LED-es kapcsolásokVillogó nagyobb teljesítményre
2017. november 10. 08:13

További cikkek

2011. március 10. 08:34
2006. augusztus 24. 11:13
2010. augusztus 06. 21:51
2006. március 31. 09:03
2012. június 13. 19:56
2000. október 30. 15:33
2013. december 25. 15:18
2005. augusztus 17. 14:00
2011. április 16. 10:38
2000. október 10. 20:20
2012. november 01. 15:06
2010. június 29. 20:54
2013. június 29. 12:28
2010. március 29. 15:10
2006. március 06. 09:24
2013. október 02. 08:28
2005. május 17. 09:40

Vélemények

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=dxLMLo6Byu