Villogó nagyobb teljesítményre

Olvastam egy cikket, ahol 20W-ig javasolt áramkört közölt az írója. Alatta kérdezték a variációkat. 5V-ra, sok LED-re, izzókra. Az általam ajánlott kapcsolás sem bonyolultabb, csak a kapcsoló eszközben tér el.

A tranzisztorok bármilyen NPN TO92-es tokozású típusok lehetnek. A teljesítmény kapcsolást a MOSFET-ek végzik. A MOSFET-ek nulla közeli energiával vezérelhetők, igen nagy áramig. A megadott MOSFET-ek, PC alaplapból kitermelt típusok, ezért a használható feszültség felső értéke erősen limitált. Persze más MOSFET-et alkalmazva ez kiküszöbölhető. Az astabil multivibrátor szokványos. A villogás üteme a kondenzátorok cseréjével szabályozható. Induktív terhelésnél ne felejtsük el az indukciós feszültségeket levágó diódákról. A MOSFET-ek jellemzően 3...5 V felett már több amperre kivezérelhetők, így már 5 V-tól képesek nagyáramú LED-eket kapcsolgatni. Ha a kapcsolt fogyasztó 16V-nál többet igényel, akkor a meghajtó áramkört zenerrel, előtét ellenállással kell védeni (pl ZPD15 és 1k2 előtét 24V-ra). Erre azért van szükség, hogy védjük a MOSFET gate-jét az átütéstől.

Pár MOSFET típus:

05N03LA 20A 24V
13N03LA 10A 15V
14N03LA 10A 24V
3055L1B8B 3A 40V
45N03SUB 10A 24V
50N02406P 10A 15V
50N02409P 10A 15V
50N24OP 10A 15V
55N03LTA 10A 15V
60N03S 10A 24V
Az írást küldte: epulevel

Legújabb írás:

Erősítők, előerősítőkNagy érzékenységű mikrofonerősítő
2018. március 27. 09:53

További cikkek

2006. december 09. 20:11
2010. július 21. 08:25
2006. május 10. 15:00
2013. február 11. 08:26
2007. október 27. 08:36
2006. augusztus 24. 11:13
2010. március 29. 15:10
2010. augusztus 04. 06:40
2010. szeptember 22. 14:50
2007. február 05. 20:18
2011. március 05. 00:39
2009. október 07. 08:53
2005. május 17. 09:40
2002. október 05. 20:00
2010. június 29. 20:54
2018. január 31. 08:35
2006. március 06. 09:24

Vélemények

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=dxLMLo6Byu