Digitális

Frekvenciaosztók

Egyszerű előerősítő Az első rajz nem is osztó, csak egy egyszerű előerősítő. Hogy a lehető legnagyobb érzékenységet állítsunk be, a nyugalmi szintet az R3 trimmerrel az U1A alsó és felső küszöbfeszültsége közé, középre kell beállítani.Ez az S1 kapcsoló AC (tehát kikapcsolt) állásában hatásos. A kapcsolás legfontosabb szerepe lehet a frekvenciamérő bemenetének védelme, amit az R1 ellenállás és a D1-D2 diódák látnak el. Frekvenciamérőhöz használható, annak bemeneti érzékenységének növeléséhez, és védelméhez. Az U1 típusa mivel kb 10-15 MHz körüli jelekről van csak szó nem lényeges túlzottan: jó a 74132, 74LS132, 74HCT132 is.

Előosztók Ez a kapcsolás már 10:1 arányban le is osztja a beérkező jeleket, mindamellett, hogy a bemenet védelemmel (D1, D2) is el van látva, valamint a jel erősítését is végzi. A jel erősítését a T1 végzi, a munkaponti áramát az R2 ellenállással lehet pontosan beállítani, aminek 8..10 mA közé kell esnie. (az R2 ellenállással sorba kötött amper mérővel mérve) Ha pontosan be van állítva a munkaponti áram, és a T1 helyen GHz-nél magasabb határfrekvenciájú tranzisztor van, akkor 100 mV nagyságrendű jel már működteti az előosztót. A 95H90 típusú ECL előosztó maximális határfrekvenciája 250..300 MHz közé esik, így a maximális frekvenciák esetén a kimenetén 25..30 Mhz frekvenciájú jel lép ki. Ez a jel TTL szintű és esetleg további felhasználáshoz még egy 10-es osztás szükséges lehet. 100 MHz felső frekvenciahatárt választva a kapcsolás egyszerűbb frekvenciamérőhöz használható, annak mérési tartományának kibővítéséhez.

50 MHz határfrekvenciájú 10-es osztó áramkör: A következő kapcsoláson látható osztó áramkört főleg processzoros frekvenciamérőkhöz célszerű megépíteni, mert osztási aránya 1/64. A felső határfrekvencia 1,2 GHz! Az out kimeneten TTL szintű jel áll rendelkezésre. Az SP4731-el kompatibilis IC típusok: SDA4212 (Siemens), U664B (Telefunken), SAB6465 (Philips), SP6433 (Plessey)

Természetesen minden osztót jól árnyékolt dobozban kell elkészíteni, a megfelelő zavarjel elnyomás miatt.

Legújabb írás:

RádiósEttől egyszerűbb rádió nem létezik
2019. szeptember 09. 07:54

További cikkek

2014. szeptember 30. 13:02
2010. december 19. 19:44
2009. november 18. 07:54
2006. június 09. 11:46
2007. március 18. 01:48
2007. március 18. 02:04
2003. április 12. 21:00
2016. december 13. 10:11
2005. május 27. 17:35
2010. szeptember 22. 14:50
2005. december 19. 11:51
2000. november 22. 18:09
2010. május 26. 19:45
2006. június 30. 11:15
2005. augusztus 19. 08:00
2011. március 05. 00:39
2000. január 20. 20:00
2003. április 10. 22:10
2008. október 07. 10:03
2007. február 07. 10:42
2008. január 29. 20:53
2008. január 21. 21:11
2012. április 05. 11:15
2006. január 01. 15:35
2010. szeptember 16. 16:34
2007. január 15. 19:33
2006. június 01. 09:44
2011. február 15. 14:54
2007. január 04. 17:16
2005. április 07. 09:22
2007. szeptember 04. 18:01
2009. április 09. 08:53

2020. augusztus 07. 11:10:31
RádiósEttől egyszerűbb rádió nem létezik
2020. augusztus 07. 10:40:45
Vezérlő áramkörökEgyszerű tíz perces időzítő
2020. augusztus 02. 11:06:17
RádiósEttől egyszerűbb rádió nem létezik
2020. július 27. 23:29:51
RádiósTV adó
2020. július 27. 17:38:06

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=OdHDySGIS2