3x3x3 LED kocka

Ez a kapcsolás 3 fő részből áll. Az oszlopválasztó, a sorválasztó és maga a LED kocka.

Az oszlopválasztó:

Itt egy 555 adja az órajelet a 4017-nek ami mindegyik periódusban a következő kimenetet kapcsolja fel amelyek most a LED kocka oszlopainak felelnek meg.

A sorválasztó:

Itt a 4060 első 3 kimenetét használva tranzisztorokat vezérlünk ami teljesen mindegy hogy milyenek csak annyi a lényeg hogy PNP és minimum 200mA-es legyen. A tranzisztor elé előtét ellenállás is kell. Ezek a LED kocka sorait kapcsolgatják fel abban a sorrendben ahogy bekötjük.

A LED kocka:

Elkészítés nagyon egyszerű de ha azt akarjuk hogy jól is nézzen ki akkor sokáig is eltarthat. 3 LED-et egymás fölé helyezve összeforrasztjuk azok + (hosszabb) lábait. A - (rövidebb) lábukat 90° -ban meghajlítjuk és a következő 3 LED-es oszlophoz forrasztjuk. Ezt megismételve kapunk egy 3x3-as LED négyzetet.
Most az egészet meg kell csinálni még kétszer és minden szinten össze kell forrasztani a - (rövidebb) lábakat. Így elkészült a 3x3x3 LED kocka. A képen ennek a kiterített vázlata látható.
Mivel a 4017-nek 10 kimenete van de nekünk csak 9 kell ezért megcsinálhatjuk azt hogy oda nem kötünk semmit és lesz egy olyan rész amikor semmi nem világít. Ekkor a LED-eknél található diódák nem kellenek. Ha viszont azt akarjuk hogy az összes világítson amikor az a kimenet aktív akkor a diódákkal kell bekötni a többi 9-et és a tizedik kimenetet is további 9 diódával kell bekötni a képen látható diódák és a LED-ek között. A diódák 1N4148 típusúak lehetnek.

Az írást küldte: ARCT ElektrikEmail a szerzőnek

Legújabb írás:

RádiósEttől egyszerűbb rádió nem létezik
2019. szeptember 09. 07:54

További cikkek

2008. május 15. 08:12
2011. április 10. 17:49
2011. október 05. 09:30
2011. február 28. 16:39
2005. december 02. 22:10
2006. március 17. 09:03
2007. november 09. 09:16
2009. október 23. 12:41
2004. július 12. 23:40
2006. október 23. 23:32
2009. május 06. 10:43
2007. június 10. 22:01
2013. december 25. 15:18
2002. október 06. 18:40
2006. július 25. 09:29
2008. május 05. 08:30
2011. augusztus 17. 07:45
2006. március 31. 09:03
2005. október 04. 13:27
2011. május 30. 10:23
2005. november 11. 13:05
2006. május 06. 22:47
2011. március 16. 12:31
2005. november 21. 09:21
2009. november 06. 10:57
2011. november 21. 09:13
2005. február 20. 11:20
2010. május 26. 19:45
2012. július 13. 18:11
2013. október 02. 08:28
2006. június 08. 13:41
2008. január 29. 20:53

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

Zenész60 W-os gitár erősítő
2020. október 19. 20:51:49
Erősítők, előerősítőkHF hangszínszabályzó áramkör
2020. október 11. 13:49:56
Erősítők, előerősítőkHF hangszínszabályzó áramkör
2020. október 11. 13:48:28
Erősítők, előerősítők1 csöves erősítő második felhozatal
2020. október 05. 20:57:05
VideoEURO SCART jel átalakítása VGA jelre
2020. október 05. 20:53:11

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=L8RTx2FJOX