3x3x3 LED kocka

Ez a kapcsolás 3 fő részből áll. Az oszlopválasztó, a sorválasztó és maga a LED kocka.

Az oszlopválasztó:

Itt egy 555 adja az órajelet a 4017-nek ami mindegyik periódusban a következő kimenetet kapcsolja fel amelyek most a LED kocka oszlopainak felelnek meg.

A sorválasztó:

Itt a 4060 első 3 kimenetét használva tranzisztorokat vezérlünk ami teljesen mindegy hogy milyenek csak annyi a lényeg hogy PNP és minimum 200mA-es legyen. A tranzisztor elé előtét ellenállás is kell. Ezek a LED kocka sorait kapcsolgatják fel abban a sorrendben ahogy bekötjük.

A LED kocka:

Elkészítés nagyon egyszerű de ha azt akarjuk hogy jól is nézzen ki akkor sokáig is eltarthat. 3 LED-et egymás fölé helyezve összeforrasztjuk azok + (hosszabb) lábait. A - (rövidebb) lábukat 90° -ban meghajlítjuk és a következő 3 LED-es oszlophoz forrasztjuk. Ezt megismételve kapunk egy 3x3-as LED négyzetet.
Most az egészet meg kell csinálni még kétszer és minden szinten össze kell forrasztani a - (rövidebb) lábakat. Így elkészült a 3x3x3 LED kocka. A képen ennek a kiterített vázlata látható.
Mivel a 4017-nek 10 kimenete van de nekünk csak 9 kell ezért megcsinálhatjuk azt hogy oda nem kötünk semmit és lesz egy olyan rész amikor semmi nem világít. Ekkor a LED-eknél található diódák nem kellenek. Ha viszont azt akarjuk hogy az összes világítson amikor az a kimenet aktív akkor a diódákkal kell bekötni a többi 9-et és a tizedik kimenetet is további 9 diódával kell bekötni a képen látható diódák és a LED-ek között. A diódák 1N4148 típusúak lehetnek.

Az írást küldte: ARCT ElektrikEmail a szerzőnek

Legújabb írás:

RádiósEttől egyszerűbb rádió nem létezik
2019. szeptember 09. 07:54

További cikkek

2007. február 05. 20:18
2010. június 29. 20:54
2005. december 02. 22:10
2009. október 07. 08:53
2011. március 16. 12:31
2006. április 25. 10:01
2008. szeptember 07. 12:05
2005. március 03. 08:10
2010. szeptember 22. 14:50
2006. március 31. 09:03
2005. november 21. 09:21
2012. december 26. 10:45
2005. július 14. 14:10
2006. október 23. 23:32
2012. november 01. 15:06
2005. május 17. 09:40
2004. július 12. 23:40
2014. december 14. 20:50
2007. április 27. 11:10
2008. május 05. 08:30
2012. június 13. 19:56
2005. október 04. 13:27
2006. május 06. 22:22
2018. január 31. 08:35
2010. február 09. 19:27
2010. augusztus 06. 21:51
2012. december 15. 07:56
2012. április 12. 10:55
2010. március 04. 07:35
2005. április 07. 09:22
2011. október 05. 09:30
2012. július 13. 18:11

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

RádiósTV adó
2020. július 01. 10:20:05
RádiósTV adó
2020. június 27. 17:52:31
Világítás, fényvezérlésDiszkó villogó
2020. június 22. 12:06:10
Kalkulátor555 timer astabil multivibrátorként
2020. június 20. 08:03:17
Kalkulátor555 timer astabil multivibrátorként
2020. június 18. 22:43:57

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=L8RTx2FJOX