3x3x3 LED kocka

Ez a kapcsolás 3 fő részből áll. Az oszlopválasztó, a sorválasztó és maga a LED kocka.

Az oszlopválasztó:

Itt egy 555 adja az órajelet a 4017-nek ami mindegyik periódusban a következő kimenetet kapcsolja fel amelyek most a LED kocka oszlopainak felelnek meg.

A sorválasztó:

Itt a 4060 első 3 kimenetét használva tranzisztorokat vezérlünk ami teljesen mindegy hogy milyenek csak annyi a lényeg hogy PNP és minimum 200mA-es legyen. A tranzisztor elé előtét ellenállás is kell. Ezek a LED kocka sorait kapcsolgatják fel abban a sorrendben ahogy bekötjük.

A LED kocka:

Elkészítés nagyon egyszerű de ha azt akarjuk hogy jól is nézzen ki akkor sokáig is eltarthat. 3 LED-et egymás fölé helyezve összeforrasztjuk azok + (hosszabb) lábait. A - (rövidebb) lábukat 90° -ban meghajlítjuk és a következő 3 LED-es oszlophoz forrasztjuk. Ezt megismételve kapunk egy 3x3-as LED négyzetet.
Most az egészet meg kell csinálni még kétszer és minden szinten össze kell forrasztani a - (rövidebb) lábakat. Így elkészült a 3x3x3 LED kocka. A képen ennek a kiterített vázlata látható.
Mivel a 4017-nek 10 kimenete van de nekünk csak 9 kell ezért megcsinálhatjuk azt hogy oda nem kötünk semmit és lesz egy olyan rész amikor semmi nem világít. Ekkor a LED-eknél található diódák nem kellenek. Ha viszont azt akarjuk hogy az összes világítson amikor az a kimenet aktív akkor a diódákkal kell bekötni a többi 9-et és a tizedik kimenetet is további 9 diódával kell bekötni a képen látható diódák és a LED-ek között. A diódák 1N4148 típusúak lehetnek.

Az írást küldte: ARCT ElektrikEmail a szerzőnek

Legújabb írás:

RádiósEttől egyszerűbb rádió nem létezik
2019. szeptember 09. 07:54

További cikkek

2000. október 30. 15:33
2003. november 30. 22:10
2011. február 28. 16:39
2011. április 16. 10:38
2011. október 05. 09:30
2010. augusztus 23. 07:09
2005. augusztus 30. 10:23
2007. május 18. 15:17
2007. május 25. 20:17
2008. június 24. 08:15
2007. április 27. 11:10
2015. május 18. 08:09
2005. március 02. 21:20
2011. május 30. 10:23
2018. január 31. 08:35
2011. augusztus 17. 07:45
2014. december 14. 20:50
2006. április 25. 10:01
2010. április 06. 09:36
2010. március 04. 07:35
2013. október 02. 08:28
2009. december 01. 16:50
2006. április 12. 10:44
2017. november 10. 08:13
2007. október 27. 08:36
2007. április 26. 12:20
2011. január 04. 08:11
2013. december 18. 06:10
2005. december 02. 22:10
2010. január 25. 21:47
2010. május 08. 22:54
2000. május 10. 11:00

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

Erősítők, előerősítőkLegegyszerűbb tranzisztoros erősítő 2W
2020. január 20. 17:39:31
Erősítők, előerősítőkLegegyszerűbb tranzisztoros erősítő 2W
2020. január 20. 17:37:45
AutósAkku feszültség őr
2020. január 20. 17:13:04
LED-es kapcsolások3x3x3 LED kocka
2020. január 17. 16:59:04
KalkulátorKondenzátor - kód konvertálás
2020. január 16. 18:09:45

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=L8RTx2FJOX