Zenész

20W-os gitárkombó műveleti erősítőkkel

Egy egyszerű, olcsó, nagyszerű hangú, könnyen megépíthető mikrofon-gitár erősítő, amit egy fióktakarítás alkalmából építettem meg. Maga a doboz egy régi, mosfetes erősítőm háza volt, amit nem tudtam eladni, így szétkaptam, és másra hasznosítottam a belsejét. Sokáig állt használatlanul, míg a fióktakarítás alkalmával támadt egy ötletem, hogy költöztetek bele valami gyorsan összedobható elektronikát.

Nem akartam vele sokat szöszölni, ezért IC-s megoldást választottam. Az eredmények megleptek, így gondoltam megosztom veletek, elsősorban a kezdők figyelmébe ajánlanám. Az LF356 az előfok szerepét tölti be, itt a visszacsatoló 9k-s ellenállással lehet játszani, ha pl. egy 25k-s trimmert, vagy potit forrasztunk a helyére. Így lehet egy gain szabályzónk, ropogós kis torzítással, de ekkor ajánlatos a 10ohm+100nF-os Zobel szűrőt kivenni a kimenetről, mert nagyon melegedni fog. Ha nincsenek ilyen hajlamaink, a kapcsolás eredeti formájában egy tiszta, kellemes tónusú hangot fog produkálni, így akár stúdiózásra is kitűnő lehet.

Tápegység
A táp egyszerű CLC szűrős, itt a fojtótekercsek szerepét nálam egy osztott szekunderes trafó tölti be, aminek egyik szekunderét a + ágba, a másikat a - ágba kötöttem be. Az induktivitás értékét lemértem azok kedvéért, akik tekercselni szeretnének. Az előfok IC számára a ±12V-ot egyszerű stabilizátorokkal állíthatjuk elő, itt az eléjük kötött 1k-s ellenállások szintén zavarszűrő szerepet töltenek be. Az LM1875 nem a legolcsóbb, viszont hangminősége kiváló, érdemes kipróbálni.

A kapcsolás elkészítésekor fokozottan ügyelni kell a hálózati feszültség miatt az érintésvédelmi szabályok betartására!
Az írást küldte: zenobia88Email a szerzőnek

Legújabb írás:

Hűtés, fűtésFűtés szabályzó
2018. május 09. 08:55

További cikkek

2006. április 04. 10:22
2006. április 04. 10:21
2006. május 18. 09:25
2010. november 10. 11:51
2016. október 31. 17:06
2008. december 01. 09:05
2005. április 20. 13:20
2012. március 20. 09:10
2014. október 13. 10:14
2015. január 08. 17:06
2005. március 01. 13:30
2007. augusztus 30. 19:33
2006. október 24. 12:00
2010. augusztus 17. 22:08
2010. július 19. 00:13
2009. február 04. 08:10
2005. augusztus 30. 10:23
2009. január 06. 08:29
2006. június 15. 14:46
2005. március 02. 09:10
2009. szeptember 29. 14:25

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

Erősítők, előerősítőkHangfrekvenciás erősítő TDA2025-el (50 W)
2018. július 27. 16:54:38
Hangos kapcsolások6 csatornás hobbi keverő
2018. július 26. 23:17:56
Erősítők, előerősítőkHangfrekvenciás erősítő TDA2025-el (50 W)
2018. július 25. 16:25:15
TápegységekIngyenenergia
2018. július 24. 17:43:13
Erősítők, előerősítőkHangfrekvenciás erősítő TDA2025-el (50 W)
2018. július 13. 15:16:54

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=J8GAEuz8id