Zenész

20W-os gitárkombó műveleti erősítőkkel

Egy egyszerű, olcsó, nagyszerű hangú, könnyen megépíthető mikrofon-gitár erősítő, amit egy fióktakarítás alkalmából építettem meg. Maga a doboz egy régi, mosfetes erősítőm háza volt, amit nem tudtam eladni, így szétkaptam, és másra hasznosítottam a belsejét. Sokáig állt használatlanul, míg a fióktakarítás alkalmával támadt egy ötletem, hogy költöztetek bele valami gyorsan összedobható elektronikát.

Nem akartam vele sokat szöszölni, ezért IC-s megoldást választottam. Az eredmények megleptek, így gondoltam megosztom veletek, elsősorban a kezdők figyelmébe ajánlanám. Az LF356 az előfok szerepét tölti be, itt a visszacsatoló 9k-s ellenállással lehet játszani, ha pl. egy 25k-s trimmert, vagy potit forrasztunk a helyére. Így lehet egy gain szabályzónk, ropogós kis torzítással, de ekkor ajánlatos a 10ohm+100nF-os Zobel szűrőt kivenni a kimenetről, mert nagyon melegedni fog. Ha nincsenek ilyen hajlamaink, a kapcsolás eredeti formájában egy tiszta, kellemes tónusú hangot fog produkálni, így akár stúdiózásra is kitűnő lehet.

Tápegység
A táp egyszerű CLC szűrős, itt a fojtótekercsek szerepét nálam egy osztott szekunderes trafó tölti be, aminek egyik szekunderét a + ágba, a másikat a - ágba kötöttem be. Az induktivitás értékét lemértem azok kedvéért, akik tekercselni szeretnének. Az előfok IC számára a ±12V-ot egyszerű stabilizátorokkal állíthatjuk elő, itt az eléjük kötött 1k-s ellenállások szintén zavarszűrő szerepet töltenek be. Az LM1875 nem a legolcsóbb, viszont hangminősége kiváló, érdemes kipróbálni.

A kapcsolás elkészítésekor fokozottan ügyelni kell a hálózati feszültség miatt az érintésvédelmi szabályok betartására!
Az írást küldte: zenobia88Email a szerzőnek

Legújabb írás:

Erősítők, előerősítőkHangolható basszus kiemelő kapcsolás
2018. október 25. 09:11

További cikkek

2010. július 19. 00:13
2009. szeptember 14. 13:12
2015. január 08. 17:06
2012. március 20. 09:10
2010. december 03. 07:44
2006. szeptember 15. 11:46
2014. október 13. 10:14
2016. október 31. 17:06
2006. április 04. 10:22
2010. november 10. 11:51
2009. november 23. 06:41
2005. március 02. 09:10
2009. szeptember 29. 14:25
2006. október 24. 12:00
2005. április 20. 13:20
2009. április 22. 14:48
2005. augusztus 30. 10:23
2009. február 09. 13:30
2006. május 18. 09:25
2017. január 24. 10:10
2017. április 26. 15:39

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

Erősítők, előerősítőkHangfrekvenciás erősítő (300W)
2019. február 16. 20:50:34
Erősítők, előerősítőkFeszültség vezérelt hangerő-hangszín szabályozó LM1036-al 2.
2019. február 15. 19:52:37
RádiósFM adó 2W
2019. február 01. 21:56:32
Tápegységek10 A terhelhetőségű tápegység
2019. január 30. 22:45:18
VideoVideojelről szinkron jel leválasztás
2019. január 28. 08:05:58

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=J8GAEuz8id