Zenész

20W-os gitárkombó műveleti erősítőkkel

Egy egyszerű, olcsó, nagyszerű hangú, könnyen megépíthető mikrofon-gitár erősítő, amit egy fióktakarítás alkalmából építettem meg. Maga a doboz egy régi, mosfetes erősítőm háza volt, amit nem tudtam eladni, így szétkaptam, és másra hasznosítottam a belsejét. Sokáig állt használatlanul, míg a fióktakarítás alkalmával támadt egy ötletem, hogy költöztetek bele valami gyorsan összedobható elektronikát.

Nem akartam vele sokat szöszölni, ezért IC-s megoldást választottam. Az eredmények megleptek, így gondoltam megosztom veletek, elsősorban a kezdők figyelmébe ajánlanám. Az LF356 az előfok szerepét tölti be, itt a visszacsatoló 9k-s ellenállással lehet játszani, ha pl. egy 25k-s trimmert, vagy potit forrasztunk a helyére. Így lehet egy gain szabályzónk, ropogós kis torzítással, de ekkor ajánlatos a 10ohm+100nF-os Zobel szűrőt kivenni a kimenetről, mert nagyon melegedni fog. Ha nincsenek ilyen hajlamaink, a kapcsolás eredeti formájában egy tiszta, kellemes tónusú hangot fog produkálni, így akár stúdiózásra is kitűnő lehet.

Tápegység
A táp egyszerű CLC szűrős, itt a fojtótekercsek szerepét nálam egy osztott szekunderes trafó tölti be, aminek egyik szekunderét a + ágba, a másikat a - ágba kötöttem be. Az induktivitás értékét lemértem azok kedvéért, akik tekercselni szeretnének. Az előfok IC számára a ±12V-ot egyszerű stabilizátorokkal állíthatjuk elő, itt az eléjük kötött 1k-s ellenállások szintén zavarszűrő szerepet töltenek be. Az LM1875 nem a legolcsóbb, viszont hangminősége kiváló, érdemes kipróbálni.

A kapcsolás elkészítésekor fokozottan ügyelni kell a hálózati feszültség miatt az érintésvédelmi szabályok betartására!
Az írást küldte: zenobia88Email a szerzőnek

Legújabb írás:

Erősítők, előerősítőkHangolható basszus kiemelő kapcsolás
2018. október 25. 09:11

További cikkek

2006. szeptember 15. 11:28
2010. március 12. 22:57
2006. november 08. 16:49
2009. szeptember 14. 13:12
2017. január 24. 10:10
2009. április 22. 14:48
2007. augusztus 30. 19:33
2016. október 31. 17:06
2017. április 26. 15:39
2009. szeptember 29. 14:25
2012. március 20. 09:10
2009. november 23. 06:41
2009. február 04. 08:10
2014. október 13. 10:14
2006. június 15. 14:46
2010. november 10. 11:51
2005. március 01. 13:30
2010. augusztus 17. 22:08
2009. január 06. 08:29
2006. május 18. 09:25
2010. december 03. 07:44

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

VideoVGA jel átalakítása compozit jellé
Ma 23:45:25
Hangos kapcsolásokLepke karakterisztikájú hangszínszabályzó
2018. december 10. 19:16:57
Hangos kapcsolásokLepke karakterisztikájú hangszínszabályzó
2018. december 09. 19:24:15
AlapokÖntartó áramkör (ki-be kapcsoló 2 gombal)
2018. december 09. 12:11:48
Hangos kapcsolásokLepke karakterisztikájú hangszínszabályzó
2018. december 08. 23:50:21

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=J8GAEuz8id