Zenész

20W-os gitárkombó műveleti erősítőkkel

Egy egyszerű, olcsó, nagyszerű hangú, könnyen megépíthető mikrofon-gitár erősítő, amit egy fióktakarítás alkalmából építettem meg. Maga a doboz egy régi, mosfetes erősítőm háza volt, amit nem tudtam eladni, így szétkaptam, és másra hasznosítottam a belsejét. Sokáig állt használatlanul, míg a fióktakarítás alkalmával támadt egy ötletem, hogy költöztetek bele valami gyorsan összedobható elektronikát.

Nem akartam vele sokat szöszölni, ezért IC-s megoldást választottam. Az eredmények megleptek, így gondoltam megosztom veletek, elsősorban a kezdők figyelmébe ajánlanám. Az LF356 az előfok szerepét tölti be, itt a visszacsatoló 9k-s ellenállással lehet játszani, ha pl. egy 25k-s trimmert, vagy potit forrasztunk a helyére. Így lehet egy gain szabályzónk, ropogós kis torzítással, de ekkor ajánlatos a 10ohm+100nF-os Zobel szűrőt kivenni a kimenetről, mert nagyon melegedni fog. Ha nincsenek ilyen hajlamaink, a kapcsolás eredeti formájában egy tiszta, kellemes tónusú hangot fog produkálni, így akár stúdiózásra is kitűnő lehet.

Tápegység
A táp egyszerű CLC szűrős, itt a fojtótekercsek szerepét nálam egy osztott szekunderes trafó tölti be, aminek egyik szekunderét a + ágba, a másikat a - ágba kötöttem be. Az induktivitás értékét lemértem azok kedvéért, akik tekercselni szeretnének. Az előfok IC számára a ±12V-ot egyszerű stabilizátorokkal állíthatjuk elő, itt az eléjük kötött 1k-s ellenállások szintén zavarszűrő szerepet töltenek be. Az LM1875 nem a legolcsóbb, viszont hangminősége kiváló, érdemes kipróbálni.

A kapcsolás elkészítésekor fokozottan ügyelni kell a hálózati feszültség miatt az érintésvédelmi szabályok betartására!
Az írást küldte: zenobia88Email a szerzőnek

Legújabb írás:

Hűtés, fűtésFűtés szabályzó
2018. május 09. 08:55

További cikkek

2009. szeptember 14. 13:12
2017. január 24. 10:10
2006. szeptember 15. 11:46
2005. március 02. 09:10
2005. augusztus 30. 10:23
2006. október 24. 12:00
2009. február 09. 13:30
2010. március 12. 22:57
2010. december 03. 07:44
2006. november 08. 16:49
2009. február 04. 08:10
2006. április 04. 10:21
2006. június 15. 14:46
2005. április 20. 13:20
2008. december 01. 09:05
2005. március 01. 13:30
2015. január 08. 17:06
2006. május 18. 09:25
2009. szeptember 29. 14:25
2017. április 26. 15:39
2009. április 22. 14:48
2006. szeptember 15. 11:28

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

Erősítők, előerősítők20W-os A-osztályú erősítő
2018. október 09. 07:49:40
Erősítők, előerősítők20W-os A-osztályú erősítő
2018. október 08. 01:59:45
Vezérlő áramkörökÜtemre forgó motor
2018. szeptember 27. 17:50:24
Erősítők, előerősítőkCsöves erősítő 6L6-al
2018. szeptember 20. 18:15:20
Erősítők, előerősítőkCsöves erősítő 6L6-al
2018. szeptember 20. 17:17:35

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=J8GAEuz8id