Rádiós

Poloskakereső

A lehallgató készülékek nagy választéka kapható az interneten. A poloskák engedély nélküli telepítése bűncselekmény, de a kockázatot vállalva sok esetben illegálisan használják a megvásárolt eszközöket.

Az ilyen készülékek általában kis teljesítményű rádióadók. Vagy állandóan, vagy hanghatásra bekapcsolódva működnek. Ez utóbbiak, ha nem érzékelnek hangot egy idő után kikapcsolódnak. Vannak olyan kisméretűek is, amelyek csak egy inggomb nagyságúak. Az elrejtett poloskák ellen úgy védekezhetünk, ha megkeressük azokat.

Az antenna által érzékelt rádiófrekvenciás jel a diódahídról az LM324 egyik erősítőjére jut. A felerősített jel a másik három különböző szintű komparátorként működő erősítőre kerül, amik a LED-eket a jel erősségétől függően begyújtják. A trimmer potméterrel az első használatkor kell beállítani a küszöbértéket. A 100 kΩ-os potméterrel lehet az érzékenységet változtatni. A készülék kb. 200 MHz-ig használható, de ha a D3-D6 1N4148 diódákat nagyobb határfrekveciájúakra cseréljük, akkor 500 MHz-ig is bővíthető. A D1 és D2 diódák feszültségszabályzóként működnek. Az antenna 40-120 cm, célszerűen kihúzható teleszkóp antenna, vagy több cserélhető hosszúságú vékony fém rúd lehet. A kereső hatékonysága növelhető az antenna hosszának változtatásával (az antenna hosszúságától függ milyen frekvenciára érzékenyebb a kereső).

A működő nagyfrekvenciát sugárzó készülékek a keresést zavarhatják vagy lehetetlenné is tehetik. A működő rádió, TV készülékek is sugározhatnak ilyen jeleket, ezért ezek is befolyásolhatják a keresést, ezért ajánlatos ezeket kikapcsolni. A hanghatásra bekapcsolódó poloskák miatt zajt is kell kelteni a keresés megkezdése előtt. A poloskakereső hatótávolsága a rádiófrekvenciás jel erősségétől függően 0,5-10 méter, ezért körbejárva kell a jelforrást megkeresni. A poloskakereső, ha jelet érzékel a LED1 dióda kezd először világítani. A poloska felé közeledve a jel erősödésével a LED2, majd a LED3 gyullad ki.

Az írást küldte: kolibriEmail a szerzőnek

Legújabb írás:

RádiósEttől egyszerűbb rádió nem létezik
2019. szeptember 09. 07:54

További cikkek

2005. augusztus 30. 21:11
2002. november 20. 17:00
2005. október 17. 14:17
2019. szeptember 09. 07:54
2005. november 18. 10:43
2007. május 25. 15:17
2010. március 07. 17:45

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

RádiósTV adó
2020. július 01. 10:20:05
RádiósTV adó
2020. június 27. 17:52:31
Világítás, fényvezérlésDiszkó villogó
2020. június 22. 12:06:10
Kalkulátor555 timer astabil multivibrátorként
2020. június 20. 08:03:17
Kalkulátor555 timer astabil multivibrátorként
2020. június 18. 22:43:57

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/old/index.php?w=1d9fHOrRm6