Tápegységek

Feszültség inverter


A kapcsolás segítségével 12V-os akkumulátor feszültségből előállítható 230V-os hálózati feszültség. A terhelhetőség nagymértékben függ a transzformátor teljesítményétől, itt célszerű minél nagyobbat alkalmazni. A TR3..TR6 teljesítmény FET-eket mindenképpen jó nagy hűtőbordára kell szerelni, és a vastaggal kék színnel jelzett vezetékeket jó nagy keresztmetszetűvel megépíteni.

FIGYELEM!

A kapcsolás elkészítésekor fokozottan ügyelni kell a hálózati feszültség miatt az érintésvédelmi szabályok betartására!
Nézettség:

Szint:
   

Szavazat:

Készült:
2002. november 20. 21:00
Jelenleg nincs dokumentum a cikkhez.

Vélemény:
17

Szavazat:
19

Mai látogató:
2

Utolsó látogatás:
2024. április 23. 17:17:55

Bejelentkezés után használható funkció!
Értékeld a cikket!

Szavazatok
3,9
19
  7  ★★★★★
  7  ★★★★
  2  ★★★
  2  ★★
  1  ★

Legújabb írás

Rádiós
   

VÉLEMÉNYEK, HOZZÁSZÓLÁSOK

a kapcsolásról az a véleményem, a kisfeszültségű elemes-akkus-kismotoros cuccoknál nagyobb teljesítményűt nem éri meg barkácsolni és mellesleg veszélyes is. Esetleg szakmabeli mérnök foglalkozzon vele, de az tudja, ennek nem ez a módja, amit pl. itt ajánlanak.

zaunkoenig(@)-zárójel nem kell-velvet.hu   2007. április 15. 10:11:02

erről a vízbontós dologról az egyszeri parasztember jut eszembe: Hát én értem, hogy gőzgép, de MI hajtja???

zaunkoenig(@)-zárójel nem kell-velvet.hu   2007. április 15. 10:04:01

a vízbontásról annyit hogy a váltóáramnak semilyen kémiai hatása sincs, csak az egyenáramnak, kétlem hogy te autót építenél ilyen tudással

eternix(@)-zárójel nem kell-gmail.com   2007. április 10. 20:24:07

hát igen, olyan amilyen, ha frekit növeljük akkor sokkal jobban fog nőni a hatásfok is, valamint a fetek meghajtása sem tökéletes, nincs dead-time beépítve, ha ezek meglennének a feteknek hűtőborda sem kellene
ez egy olyan fiók-takarító áramkör, nem igazán használható

eternix(@)-zárójel nem kell-gmail.com   2007. április 10. 20:21:27

ic1 nemelégépontosan van jelölve nekem csak enyi a problémám megkőszöném ha segitenétek bene köszi

zoli391(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2007. április 01. 17:09:16

Sziasztok!

Engem elsősorban a trafó előtti rész érdekelne, mert bármennyire is furcsán hangzik, de épp egy vizzel ill. hidrogénnel működő autót szertnék építeni és a víz lebontásához nem feltétlenül kell egyenáram sőt! Csak ott leszek gondban, ha a freqvenciát növelni kell mert erről is ír a kisérleti leírás. De az még odébb van.

tibizenevfreemail.hu   2007. február 14. 23:42:58

Jó kis kapcsolás, érdekessége hogy nem kell neki szimmetrikus trafó. Aránylag egyszerű és totál más tranyókkal is meg lehet építeni, azokkal is működik. Azt hallottam hogy egy japán villamosmérnök munkája.

dj.l(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2006. február 14. 12:46:25