Autós

Akku feszültség őr


Működése: egy kétszínű Led a kijelző, amivel négy jelzési képet lehet létrehozni:

11,5 V -os akkufeszig piros,
11,5 V és 13,5 V között narancs,
13,5 V és 15,5 V között zöld,
15,5 V fölött sötét, azaz hiba jelzés van.


Menet közben mindig a zöld színnek kell világítani. Sárgánál kevés a töltés, vagy túl nagy a terhelés, pirosnál nincs töltés, ha pedig menet közben sötét marad a led, akkor valószínű a túltöltés. Álló helyben a sárgának kell világítani, ha mégis a piros jelez, akkor gyenge az aksi.

Az alsó rajzokon látható nyomtatott áramköri terveket Horváth Sándor küldte.
Nézettség:

Szint:
 

Szavazat:

Készült:
2004. július 12. 23:40

Vélemény:
40

Szavazat:
41

Mai látogató:
32

Utolsó látogatás:
Ma 23:23:12

Bejelentkezés után használható funkció!
Értékeld a cikket!

Szavazatok
4,2
41
  18  ★★★★★
  17  ★★★★
  3  ★★★
  1  ★★
  2  ★

Legújabb írás

Rádiós
   

VÉLEMÉNYEK, HOZZÁSZÓLÁSOK

email: bajor92@freemail.hu

Bajor Zoltán   2010. január 03. 11:40:19

Valaki tudna olyan kapcsolást küldeni, amiben a LED-nek két lába van (mert nekem olyan van).
Köszi!

Bajor Zoltán   2010. január 03. 11:39:35

Hali! ez a 2. munkám és tökéletes lett..ráadásul egyszerű és olcsó is! épp elég infót ad az aksiról. Jó építést mindenkinek.

roock(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2009. november 03. 21:36:20

Szia!
Jól gondoltad, szerintem a 11voltos zenerrel sorba kell kötni egy silicium diodát (1n4001...4007, esetleg 1n4148,stb). Természetesen fordítva kell bekötni a zenerhez képest, így valamivel(kb 0,6V-tal) feljebb tolódik a sárga alsó határa, kb 12,1V-ra.
A 13V-os zenert lecserélni egy 12V-osra, és úgyanúgy vele sorba egy si.diódát. így kb. 13,1V lesz a felső határ ha minden igaz. A sorba kötött si. dióda helyes bekötését lelesheted innen: http://www.bsselektronika.hu/index.php?id=132

Valaki   2009. október 14. 22:20:27

Sziasztok!
Megépítettem és tökéletesen működik elsőre. :-) Nagyon kezdő vagyok, szóval nekem ez nagy szó. :D De tudna valaki segíteni abban, hogy mit kéne megváltoztatni ahhoz, hogy a narancs jelzés (szóval amikor mindkét led világít) szűkebb értékek között mozogjon. Mondjuk 12 -> 13V-ig. A zenereket kéne lecserélni esetleg? Nagyon kezdő vagyok szóval jól jönne egy kis segítség. Előre is köszi mindenkinek :-)

oltarok(@)-zárójel nem kell-hotmail.com   2009. szeptember 17. 10:44:27

Üdv!

9.6Voltosra hogy tudom átalakítani?

Köszönöm!

ycrebb(@)-zárójel nem kell-gmail.com   2009. március 03. 21:06:54

Az elvi rajz T2 -je (PNP) a NYÁKON A1 néven szerepel!
Ettől eltekintve ügyes!

titkos   2008. december 23. 14:10:13

Tiszteletem az Uraknak!
Ugyanez az akkuőr érdekelne 6 voltos rendszerhez. (régi 6 voltos veterán motorom van) :)
Mivel nem vagyok elektro-s ember, nem értek túlságosan hozzá, ezért biztos ami biztos megadom az akku áramerősségét: mely 11 ah
Nagyon megköszönném, ha valaki tudna ebben segíteni.
Üdv!

sprint1977(@)-zárójel nem kell-gmail.com   2008. július 15. 21:50:36

Sziasztok ! Engem egy olyan akküőr érdekelne ami az akku mélykisülését hivatott megakadályozni.Egy hűtőládát akarok autóban használni. Ehhez kellene egy olyan egyszerű rajz ami 11,5 V-nál lekapcsol és a motor beindítása után 13-13,5 V-nál automatikusan vissza kapcsol.Nem vagyok hózzáértő így a fenti szamárvezetős kapcsolási rajz lenne a legmegfelelőbb.

quadok(@)-zárójel nem kell-citromail.hu   2008. július 14. 13:08:19

Lehet, hogy én vagyok a hülye.... Most az R4 ellenállás nem T1-hez tartozik, hanem T2-höz! (???) Azaz a NYÁK-on fordírva vannak? A bc 212 az A1 a NYÁK-on!!! Amúgy ötletes kis rajz! A rajz alján lévő egyedülálló vízszintes vonalacskák a közös pontot (gnd-t) jelölik, tehát azok tulképpen össze vannak kötve. (Ha ezt kérdezted kedves cs.abel

nemjo(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2008. június 01. 18:37:13