25W-os erősítő TDA2050-el

A TDA2050-es a TDA2030 továbbfejlesztett változata, (a nyák megegyezik) lényegesen kisebb torzítással. (<0,03 %) Elvi felépítését tekintve AB osztályú monolit végfok.

Jó tulajdonságai között feltétlenül említendő az, hogy 1 s időtartamig képes 50 W effektív leadására, ami kifejezetten dinamikussá teszi a hangvisszaadási-képességét. Az IC tartalmaz rövidzár és termikus védelmet.

Megépítése egyszerű, helyigénye kicsi. A panelt célszerű 35 x 40 mm méretre készíteni. A hűtőfelületet feltétlenül szigetelni kell, ott a negatív táp van kivezetve. A kapcsolás bemeneti zárása 22 k, emiatt az alkalmazandó hangerő potméter 47 kΩ legyen. Az IC 2-4 lába között lévő 22 k ellenállás határozza meg a nyílt hurkú erősítést. Ha az alkatrészek beforrasztásakor nem követtük el hibát, működni fog.

A tápegység kialakítása:

  Nyomtatott áramkör

nyomtatott áramkör  Bejelentkezés után működő funkció!

2014. május 27. 07:57

Vélemény:
65

Szavazat:
42

Mai látogató:
11

Utolsó látogatás:
Ma 10:34:46

4,5
42
  34  ★★★★★
  2  ★★★★
  2  ★★★
  2  ★★
  2  ★

Legújabb írás

Autós

VÉLEMÉNYEK, HOZZÁSZÓLÁSOK

tibi9703 !
Középkivezetéses trafó esetén a tápegység nyák bekötése így érdekes, nem a legjobb.
Általában jobb középen vezetni a testet, törekedni a csillagpontos bekötésre, vonalvezetésre, a z egyik felső szélen a + tápot, az alsó sávban a - tápot vinni.
Az erősítő nyákon a kimenetet elég jól körbevezetted a bemenet körül, erről is már írva lett, hogy ez gerjedékenységet okozhat. De természetesen megépítheted, ebből is tanulsz majd.

gyuszo   2017. május 23. 13:17:12

Sziasztok!

Idő hiányában most volt időm nyákot tervezni.
Megfogadtam a tanácsaitokat, ezek alapján készítettem.
Mit gondoltok, jelen állapotban jó lesz?

tibi9703   2017. május 15. 18:34:32
Tápegység2.png
Végfok2.png

Amennyiben az erősítő és a táp nem egy nyákon va, ne hagyjuk el a 100 nanósokat! Kell az oda! Sőt kéretik a tápvezetéket nem párhuzamosan vezetni a két panel között, hanem összetekerve. Így kissebb a "zavarbegyűjtés és szórás". Régi csöves erősítőkben is így csinálták. Elhihetitek nem véletlenül.

ferihegy   2017. április 20. 19:55:38

A bemenetre az a REMIX 1 uF 63 V C219 típusú fólia kondenzátor jó választás. Az erősítő és a táp panelre a kerámiakondenzátor is. A tápnál sok ajánlásnál a transzformátor és a diódahíd között van a rajz szerint elhelyezve a 100 nF-os kondenzátor.De lehet minden diódával párhuzamosan is, tehát 4 db-ot, akkor az erősítő panelen már el is lehet hagyni. Tetszés szerint.

gyuszo   2017. április 19. 21:27:15

Köszönöm a hasznos tanácsot!

A 100nF-os kondik kerámialaposak, viszont a bemenetnél valóban elkó lett volna.
Még szerencsére tervezési fázisban van az új nyák, így még tudok rajta változtatni.

tibi9703   2017. április 19. 18:52:23

Elolvasva a hozzászólásokat, két dolgot jegyeznék meg:
1. Az erősítő bemenetén lévő 1 mikrós kondi (gyuszó hozzászólásával ellentétben) NE legyen elkó, pláne NE legyen tantál! Oda a legjobb a fólia kondenzátor! A hang útjában MINDIG!
2. A tápban és az erősítő tápvezetékénél lévő 100 nanós kondik kerámia lapok legyenek.
Higgyétek el, a negyven éves gyakorlatom mondatja ezt velem. Mellékletként felteszek két képet.
kondi1 a bemenetre
kondi2 a táphoz

ferihegy   2017. április 18. 05:10:09
kondi1.jpg
kondi2.jpg

Köszönöm a részletes választ!
Azt hiszem így már mindent tudok.
Kellemes Húsvéti Ünnepeket!

tibi9703   2017. április 16. 14:05:09

220uF 35V elektrolit kondenzátor ( 100 uF helyett )
A tervezett IC LM1875 természetesen jó választás, újabb, korszerűbb. Nem szükséges módosítani a rajzon.
Az elektrolit kondenzátorok feszültség értékei lehetnek 25 V, 35 V, 40 V-os, de figyelni kell a tápfeszültségre és a tervezett nyákon, hogy elférjen a mérete miatt.
A lista tartalmazza a tápegységben és az erősítőben levő ellenállás és kondenzátor alkatrészeket is.
Ha a trafó kivezetéseit jól kötöd össze, mint írtad, 14+14 = 28 V-ot kell, hogy mérj.

gyuszo   2017. április 16. 11:17:58

680R 0,25W , 0,5W
22K 0,25W, 0,5W
1R-1W
1uf-40V (elkó, tantál, fólia
22uF-40V elkó
100nF-63V fólia
100uF -40V elkó
220nF-63V fólia
4700uF 40V elkó

gyuszo   2017. április 16. 09:45:17

Nem igazán értem milyen ellenálás és kondenzátor méretek kellenek. melyik panel? erősitő vagy táp?

xitibi   2017. április 15. 23:40:06