Elnyűhetetlen HF erősítő (50W)

Az erősítő szinte mindent kibír: a kimenetére ha 100-as szöget teszünk, akkor nem szól ugyan, de nem is megy tönkre, a beépített rövidzár védelemnek köszönhetően. A félvezetők teljesen közönséges bárhol kapható darabok, a hangminőségére sincs panasz.
A némítás bemenet egy érintő kapcsolótól jövő jel lehet, ami például a bemenet választó nyomógomb megérintésekor aktiválódik, így az átkapcsoláskor keletkező tranziensek nem lövik ki a hangfal membránját. Ha a bemenő jel kiválasztására elektronikus bemenetválasztót alkalmazunk, akkor erre a részre nincs szükség. (a BF245 FET, és a rákapcsolódó ellenállások) Ebben az esetben a bemeneti jelet a 4,7 mikrós kondira kell kötni.

  Nyomtatott áramkör

nyomtatott áramkör  Bejelentkezés után működő funkció!

2007. augusztus 29. 13:08

Vélemény:
167

Szavazat:
38

Mai látogató:
46

Utolsó látogatás:
Ma 09:33:34

4,5
38
  30  ★★★★★
  3  ★★★★
  2  ★★★
  1  ★★
  2  ★

Legújabb írás

Hűtés, fűtés

VÉLEMÉNYEK, HOZZÁSZÓLÁSOK

Bocsánat a késői válaszért.Tudni illik Én ezt a kapcsolást nem építrttrm meg ,mert van egy videoton RA6363s abban ugyanez az erősítő van és ot a BD809-810 a vég fok.

sanzon   2015. január 22. 08:07:22

Sanzon kolléga, Te melyik rajzot nézed? Amit említesz nincs a rajzon. Hétköznapi alkatrészekből épül..BC;BD..

Hubiata   2014. szeptember 19. 20:21:54

Kedves sazon!

Mi pontosan a problémád?

oliver811   2014. szeptember 18. 21:45:33

Nem tudom,hogy lehet mert rendelést adtam le a a hestore áruházban de BD 810 BD 809 nem létezik, Helyettesítő pedig nem jó TIP35c Tip36c
akkor mi lenne a jó

sanzon   2014. szeptember 18. 18:12:13

Meg építettem annó, de mérés alapján 20W fölé nem akart menni a teljesítmény, bár még lehet egyszer elő ásom a panelt és el kísérletezek vele :D
Sanzon
A össze tranzisztor, vagyis konkrétan minden alkatrész a hestore.hu-ról beszerezhető.
Kivéve a légmagos tekercs, de az fél perc alatt elkészíthető a leírtak szerint.

Sanyaaa   2014. szeptember 14. 13:01:35

Jó emberek! kérlek segítsetek ,hát ilyen tranyókat már hol lehetséges kapni de ha nincs mi lenne a helyettesítő .
üdv : sanan

sanzon   2014. szeptember 13. 18:53:25

Sziasztok!
Megépíteném stereoba, azaz 2x50W, de esetleg lehetne-e hidalni, hogy 1x100W legyen, ha netán egy mélynyomót hajtanék vele. Köszi!

Atis857   2014. június 29. 21:34:28

Sziasztok.
Valaki próbálta már hogy 6 ohmos hangfalakat mennyire bír el?

matyesz   2014. március 27. 21:39:06

Megtaláltam a hibát!! A meghajtó tranzisztorok lábkiosztája vicccelt meg, ugyanis balról jobbra a lábak emitter-kollektor-bázis... Mostmár csak be kell állítani

asztix   2014. január 13. 20:26:01

Azért mert hibás a rajz.
Továbbá a beültetési rajzon teljesen más félvezetők vannak, mint a kapcsolási rajzon.
Amugy nálam 20V-tól 58V-ig lett tesztelve, annyi tápnak elégnek kell legyen.
40V felett elmászik a nyugalmi áram, az a max amit rá lehet kötni

Sanyaaa   2013. december 19. 15:13:50