Hangfrekvenciás erősítő TDA2030-al

A TDA2030 IC kimenete rövidzárvédett, de azért nem árt az óvatosság!

A felső kapcsoláson az asszimetrikus táp, az alsón pedig a szimmetrikus táphoz való kapcsolás látható.

A kapcsolás teljesítménye növelhető végtranzisztorok alkalmazásával. Fényképek az elkészült erősítőkről:

Szimmetrikus táppal

Az áramkör egyoldalas táppal

2000. október 21. 20:32

Vélemény:
63

Szavazat:
14

Mai látogató:
47

Utolsó látogatás:
Ma 13:56:22

3,9
14
  5  ★★★★★
  5  ★★★★
  2  ★★★
  1  ★★
  1  ★

Legújabb írás

Hűtés, fűtés

VÉLEMÉNYEK, HOZZÁSZÓLÁSOK

Bocs nem tothmiki91, hanem luki1396lg.Benéztem

Hubiata   2012. április 30. 21:51:01

Helló tothmiki91,

Első javaslat, hogy vedd ki a diódákat és úgy próbáld meg.
És ha nem jó akkor cserélj IC-t is.

üdv
Attila

Hubiata   2012. április 30. 21:48:40

Mindent a kapcsolási rajz szerint kötöttembe tothmiki91, és mégis rossza. Már vagy háromszor átnéztem, de mégis rossz. Valaki meg építette már ezt működő képesre, és ha igen akkor változtatott valamit a kapcsoláson?

luki1396lg(@)-zárójel nem kell-gmail.com   2012. április 30. 20:05:30

Biztosan jó polaritással kötöttél be mindent? diódákat, kondenzátorokat? Köztük a be és kimeneti kondit is úgy hogy a be és a kimenet legyen a negatív lába? Mert ha minden így van akkor működnie kellene. De lehet hogy az IC a rossz. 2es és 4es láb közötti ellenállást ne iktasd ki!

tothmiki91   2012. április 30. 14:10:25

10 uF/63v közben találtam egy másik kapcsolást ehhez az ic-hez, http://bsselektronika.hu/index.php?w=iKSIajhttp:// meg próbálom majd arra át építeni, hátha úgy működik, de ezzel a kapcsolással nem jutok semmire.

luki1396lg(@)-zárójel nem kell-gmail.com   2012. április 30. 13:08:19

Sorry, szimmetrikusnak olvatam, mert már nagyon fáradt voltam :D Egyébként milyen bemenő kondit használsz? Az is sokat jelenthet! (mármint csöves kapcsolásoknál biztos, félvezetősökhöz annyira nem értek)

Zoleee   2012. április 29. 14:19:39

Csak a pozitív oldalt használom a pc tápról, ugyanis az aszimmetrikust építettem meg, nem a szimmetrikust. Magyarán nem +/-12v-ról megy, hanem csak +12v-ról. A felső kapcsolási rajz. Hát a forrasztásommal nem lehet baj, mert két másik erősítő, egy tda1562:~55w és tda8560:4x~11w közel tökéletesen működik, már csak a hangerő szabályozást, és az elő erősítést kell megoldanom. A lényeg az, hogy alacsony bejövő jelnél, szét esik a kimenő jel, ennél a kapcsolásnál, és ha erősebb jelnél sem tökéletes...
De azért köszönöm a választ! A biztonság kedvéért, átnézem, nem-e néztem el valahol a kapcs. rajzot...

luki1396lg(@)-zárójel nem kell-gmail.com   2012. április 28. 23:18:03

luki1396lg(@)gmail.com:
Recsegés a rossz forrasztásra jellemző, de a PC táp negatív oldalon alig terhelhető pár wattal.

Zoleee   2012. április 28. 19:25:31

Sziasztok. Meg építettem a kapcsolást, az aszimmetrikus táp változattal, de mikor ki próbálom, akkor recseg mint a veszedelem, és hatalmas bejövő jelre van szüksége, hogy egyáltalán felismerhető legyen a zene. Viszont ha ki iktatom az ellenállást a 2-es és 4-es láb között, akkor valamennyit tisztul a hangja, de még akkor sem tökéletes, és recseg. Nem tudom hogy számít-e, de számítógép táppal használom. Előre is köszönöm a segítséget.

luki1396lg(@)-zárójel nem kell-gmail.com   2012. április 28. 13:22:16

Sziasztok,elakarom kesziteni a fent lathato kapcsolast de meg kezdo vagyok es nem tudom hogy a +bemenetnel van a c6 kondi es azt nem tudom hogy kossem be,a kondi feher fele jojjon a gnd-re?
Es meg a diodakat nem tudom hogy kossem be,talan a feher fele jon a gnd-re es felul a feher a 4 esre?
kerlek segitszetek.

andriska_13   2012. január 24. 09:46:04