1 W-os csöves erősítő

Ez egy igen egyszerű 1W csöves erősítő kapcsolás ami néhány alkatrészből áll. 27V anód feszültséggel és fűtéssel. Anód feszültséget lehet növelni max 50V-ig, de akkor már ki kel cserélni nagyobbra a katód ellenállást.

2010. augusztus 25. 18:44

Vélemény:
34

Szavazat:
11

Mai látogató:
32

Utolsó látogatás:
2018. december 11. 23:56:06

3,6
11
  4  ★★★★★
  2  ★★★★
  3  ★★★
  1  ★★
  1  ★

üdv segítséget kérnék megépítettem ezt a kis csöves csodát szépen is szól de a katód ellenállásomat találomra raktam 43 volton üzemel és 22k ohmos ellenállást raktam ez jó lehet? Ha igen akkor mi a szerepe és hogyan számolhatnám ki pl 38voltra is? Plussz a fűtést külön toroid biztosítja váltó 27v rem ez sem baj köszönöm előre a figyelmet

zotyka91(@)-zárójel nem kell-gmail.com   2018. június 05. 19:24:02

Mit jelent ott a csövek lábánál az a 6,7 meg 1,2 meg melyik lábra megy a fűtés ??? Hány Ampert vesz fel a hálózatból.

wzsoli   2018. április 20. 20:03:43

Lehet belőle OTL, azaz kimenőtrafó nélküli cuccot csinálni! bár erre jobb a PL509. Katodinba kell a csövet rakni és katódellenállás helyett a cső saját fűtőszálát kötöd be és 1000uf csatolókondival egy fejhallgatóra vagy "nagyóhmos"hangszóróra teheted rá, de ekkor legalább 50-60v-ot kellene adni a kütyünek, és oda a klasszikus anódcsatolt, trafós illesztett hangzás, de cserébe kevesebbet torzítana.
Szóval más lenne és nem jó a 8ohmos hsz-re, csak ha tekersz egy kis áttételű trafót.

r.letenyei(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2015. augusztus 18. 16:08:13

Nincs mit. De sokat ne várj tőle. A tápfeszültség a 27V-tól lényegesen ne térjen el, mivel a cső a fűtést is onnan kapja.
A leírásban nem szerepel, ha növeled az anódfeszt, akkor a cső fűtésének máshonnan kell 27V-ot biztosítanod (4-es láb).

gyula   2015. június 29. 06:28:46

Köszönöm szépen gyula

martin2001   2015. június 28. 12:55:53

Az nem jó. Ha nincs kimenőtrafód, kimenőként használhatsz egy 230V/24V-os hálózati trafót. A 24V-os fele megy a hangszóróra.

gyula   2015. június 28. 08:40:48

Sziasztok! A drótvastagság és a huzalátmérő mennyi? Az jó ha a Primer oldalon 10 menet 0,5 mm rézhuzal a Szekunder oldalon 20 menet 1 mm rézhuzal?

martin2001   2015. június 27. 19:35:56

PP-kapcsolásban 300-450V anód feszültséggel (Ez a cső a sorvégfokban dolgozott, bírja a delejt, sőt szereti is) 150-200V segédrács feszültszéggel, -50- -80V előfeszültséggel. Beállítástól függően 15-20W kicsikarható belőle.

gkuzi(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2014. február 05. 20:32:17

Sziasztok! Aki írta itt az EL84-es csövet, annak üzenem hogy keressen egy akármilyen ECC csövet.. 82,83,85.. vagy PCC88-at, vagy tévék tömkelegében lévő EF80-at.. Bármelyiket elé lehet tenni.. De tranyóval is lehet. (A Color Star tévében is egy csúnya kis narancssárga tranyóval vezérelték.)A PL500-as 1W-ja pedig igen sovány. Nem SE kapcsolásra való.. kísérletezni jó. De akinél van legalább 2 db és egy valamilyen ECC vagy PCF előfok, az máris 20W-ot tud csinálni!

gkuzi(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2014. február 05. 20:27:30

Szerintem 1 db EL-6-ot nem tudsz megszólaltatni önmagában. Ha csak valami tranzisztort nem fabrikálsz elébe esetleg.

moserian(@)-zárójel nem kell-hungary.cc   2014. január 09. 21:32:35