1 W-os csöves erősítő

Ez egy igen egyszerű 1W csöves erősítő kapcsolás ami néhány alkatrészből áll. 27V anód feszültséggel és fűtéssel. Anód feszültséget lehet növelni max 50V-ig, de akkor már ki kel cserélni nagyobbra a katód ellenállást.

2010. augusztus 25. 18:44

Vélemény:
32

Szavazat:
8

Mai látogató:
32

Utolsó látogatás:
2017. július 21. 23:50:19

3,1
8
  1  ★★★★★
  2  ★★★★
  3  ★★★
  1  ★★
  1  ★

Legújabb írás

Hangos kapcsolások

VÉLEMÉNYEK, HOZZÁSZÓLÁSOK

Lehet belőle OTL, azaz kimenőtrafó nélküli cuccot csinálni! bár erre jobb a PL509. Katodinba kell a csövet rakni és katódellenállás helyett a cső saját fűtőszálát kötöd be és 1000uf csatolókondival egy fejhallgatóra vagy "nagyóhmos"hangszóróra teheted rá, de ekkor legalább 50-60v-ot kellene adni a kütyünek, és oda a klasszikus anódcsatolt, trafós illesztett hangzás, de cserébe kevesebbet torzítana.
Szóval más lenne és nem jó a 8ohmos hsz-re, csak ha tekersz egy kis áttételű trafót.

r.letenyei(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2015. augusztus 18. 16:08:13

Nincs mit. De sokat ne várj tőle. A tápfeszültség a 27V-tól lényegesen ne térjen el, mivel a cső a fűtést is onnan kapja.
A leírásban nem szerepel, ha növeled az anódfeszt, akkor a cső fűtésének máshonnan kell 27V-ot biztosítanod (4-es láb).

gyula   2015. június 29. 06:28:46

Köszönöm szépen gyula

martin2001   2015. június 28. 12:55:53

Az nem jó. Ha nincs kimenőtrafód, kimenőként használhatsz egy 230V/24V-os hálózati trafót. A 24V-os fele megy a hangszóróra.

gyula   2015. június 28. 08:40:48

Sziasztok! A drótvastagság és a huzalátmérő mennyi? Az jó ha a Primer oldalon 10 menet 0,5 mm rézhuzal a Szekunder oldalon 20 menet 1 mm rézhuzal?

martin2001   2015. június 27. 19:35:56

PP-kapcsolásban 300-450V anód feszültséggel (Ez a cső a sorvégfokban dolgozott, bírja a delejt, sőt szereti is) 150-200V segédrács feszültszéggel, -50- -80V előfeszültséggel. Beállítástól függően 15-20W kicsikarható belőle.

gkuzi(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2014. február 05. 20:32:17

Sziasztok! Aki írta itt az EL84-es csövet, annak üzenem hogy keressen egy akármilyen ECC csövet.. 82,83,85.. vagy PCC88-at, vagy tévék tömkelegében lévő EF80-at.. Bármelyiket elé lehet tenni.. De tranyóval is lehet. (A Color Star tévében is egy csúnya kis narancssárga tranyóval vezérelték.)A PL500-as 1W-ja pedig igen sovány. Nem SE kapcsolásra való.. kísérletezni jó. De akinél van legalább 2 db és egy valamilyen ECC vagy PCF előfok, az máris 20W-ot tud csinálni!

gkuzi(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2014. február 05. 20:27:30

Szerintem 1 db EL-6-ot nem tudsz megszólaltatni önmagában. Ha csak valami tranzisztort nem fabrikálsz elébe esetleg.

moserian(@)-zárójel nem kell-hungary.cc   2014. január 09. 21:32:35

Helo! Nekem is van egy EL6-osom nem bubu hanem Philips de már lemondtam róla, sok minden kéne hozzá hogy megszólaljon bármi módon is. Szerintem felejtős, hogy egyetlen csőként megszólaljon. Ritka és régi cső, csak idegeskedést okoz meglásd hogy semmire se jó, mert régen, bonyolult több csöves áramkörökben használták. De aki jobbat tud majd megmondja.

Tubeman   2014. január 09. 19:51:00

Tudna valaki segíteni nekem egy ilyen egyszerű kapcsolásban megvalósítani ezt az erősítő kapcsolást de EL84 csővel, vagy a még régebbi EL6 elektroncsővel ? Ilyen csöveim vannak itthon és jó lenne használni valamire őket! Nyilván nem a minőség a szempont, hanem csak a sikerélmény, hogy végre működik és elkészült életem első csöves erősítője! Előerősítő csövem stb. sincs, így tényleg egy ilyen egybeminden egycsővel típusú kapcsolásban gondolnám ha lehetne az említett csövek bármelyikével.

Köszönöm!

Szabikaaa   2014. január 09. 18:45:07