PCC88 elektroncsöves erősítő

Eredetileg az előerősítő egy TDA7294 kimenetelű végerősítőnek lett tervezve. A későbbi próbálkozások után más erősítőkkel is megállta a helyét. A katód ellenállással a cső erősítését lehet állítani, de a legjobb eredmény 390Ω-al értem el.
A bemeneti potméter (a rajzon nincs feltüntetve) 100kΩ log.

Jó szórakozást kívánok!

  Nyomtatott áramkör

nyomtatott áramkör  Bejelentkezés után működő funkció!

FIGYELEM!

A kapcsolás elkészítésekor fokozottan ügyelni kell a hálózati feszültség miatt az érintésvédelmi szabályok betartására!

2009. március 13. 10:12

Vélemény:
18

Szavazat:
8

Mai látogató:
5

Utolsó látogatás:
Ma 03:45:08

3,8
8
  4  ★★★★★
  1  ★★★★
  1  ★★★
  1  ★★
  1  ★

Legújabb írás

Hűtés, fűtés

VÉLEMÉNYEK, HOZZÁSZÓLÁSOK

Szia
Jónak tűnik és eccerű a kapcsolás:)
Megépíteném de a 22k poti mi célt szolgál?
Az lenne a hangerő?Hova kell tennem pl egy passzív hangerő szabályzót?köszönöm

cyberpalko(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2011. május 02. 13:17:35

Szia , köszönöm az infót, tehát akkor a két tranyó egy "stabilizátorként" müködnek , és még egy kérdés, impedancia illesztés nem szükséges? Álltalában, egy a cső egyik triodáját fesz erősítésre használják, a másikat pedig impedanzia illesztésre .

Krisztián   2010. május 30. 18:24:13

Üdv. Krisztián!
Igen, jól látod egy ilyen cső 2db triódát tartalmaz, ezért 2 csatornához egy cső szükséges.
Fűteni természetesen szükséges ezeket a csöveket is nem csak a nagyobb csöveket. A fűtőfeszültségek és áramok fel vannak tüntetve az egyik rajzon fűtőszál bekötése címszóval.
Példásul az ECC88-as cső triódánkénti maximum anódárama 15mA, ezért az bőven elég kell legyen ha tud a trafó kb. 85Volton 40-50mA-t, és ehhez jön még a fűtéshez szükséges áram. Innen már kitudod számítani a szükséges trafó teljesítményét.

Norbi   2010. május 28. 00:24:47

A C3, C4, C5, C8 kondenzátornak 100V nál egy kicsit nagyobbnak kéne lenniük mert pont a határon vannak a 100V tápfesszel.

ARCT Elektrik   2010. május 08. 17:45:34

elektroncsöves erösítökkel még nem igazán volt szerencsém. de most egy hiragát épitettem. és szeretném egy e88cc-vel megépitett elöfokot csinálni neki. egy ilyen csö két csatronát is kiszolgál. igaz ? . a trafo hány VA-es legyen . fütés hány volt? vagy az cak a végcsöveknek szükszéges? üdv krisztián

krisztián   2010. május 05. 18:57:18

Mivel ez előerősítő, teljesítményről nem igazán szoktunk beszélni, esetleg feszültségerősítésről! (oké, tudom, majd jön a kérdés, hogy az hol található??? Most válaszolok. nem tudom! ) A tápfeszültségek pedig fel vannak tüntetve!

zolee1209   2009. március 17. 12:08:20

A lényeg lemaradt: hány W-os és milyen
feszek kellenek neki?

mostnemadommeg   2009. március 16. 13:22:36

én nem tennék tápszűrő kondinak 100V-osat!!! hiába, hogy ott van sorba az az ellenállás, kell oda 160V-os kondi, az a tuti....

lol   2009. március 14. 15:33:41