Digitális

Frekvenciaosztók

Egyszerű előerősítő Az első rajz nem is osztó, csak egy egyszerű előerősítő. Hogy a lehető legnagyobb érzékenységet állítsunk be, a nyugalmi szintet az R3 trimmerrel az U1A alsó és felső küszöbfeszültsége közé, középre kell beállítani.Ez az S1 kapcsoló AC (tehát kikapcsolt) állásában hatásos. A kapcsolás legfontosabb szerepe lehet a frekvenciamérő bemenetének védelme, amit az R1 ellenállás és a D1-D2 diódák látnak el. Frekvenciamérőhöz használható, annak bemeneti érzékenységének növeléséhez, és védelméhez. Az U1 típusa mivel kb 10-15 MHz körüli jelekről van csak szó nem lényeges túlzottan: jó a 74132, 74LS132, 74HCT132 is.

Előosztók Ez a kapcsolás már 10:1 arányban le is osztja a beérkező jeleket, mindamellett, hogy a bemenet védelemmel (D1, D2) is el van látva, valamint a jel erősítését is végzi. A jel erősítését a T1 végzi, a munkaponti áramát az R2 ellenállással lehet pontosan beállítani, aminek 8..10 mA közé kell esnie. (az R2 ellenállással sorba kötött amper mérővel mérve) Ha pontosan be van állítva a munkaponti áram, és a T1 helyen GHz-nél magasabb határfrekvenciájú tranzisztor van, akkor 100 mV nagyságrendű jel már működteti az előosztót. A 95H90 típusú ECL előosztó maximális határfrekvenciája 250..300 MHz közé esik, így a maximális frekvenciák esetén a kimenetén 25..30 Mhz frekvenciájú jel lép ki. Ez a jel TTL szintű és esetleg további felhasználáshoz még egy 10-es osztás szükséges lehet. 100 MHz felső frekvenciahatárt választva a kapcsolás egyszerűbb frekvenciamérőhöz használható, annak mérési tartományának kibővítéséhez.

50 MHz határfrekvenciájú 10-es osztó áramkör: A következő kapcsoláson látható osztó áramkört főleg processzoros frekvenciamérőkhöz célszerű megépíteni, mert osztási aránya 1/64. A felső határfrekvencia 1,2 GHz! Az out kimeneten TTL szintű jel áll rendelkezésre. Az SP4731-el kompatibilis IC típusok: SDA4212 (Siemens), U664B (Telefunken), SAB6465 (Philips), SP6433 (Plessey)

Természetesen minden osztót jól árnyékolt dobozban kell elkészíteni, a megfelelő zavarjel elnyomás miatt.


Legújabb írás:

Világítás, fényvezérlésLépcsőházi világítás automatika
2016. december 13. 10:11

További cikkek

2011. május 30. 10:23
2008. január 21. 21:11
2011. július 12. 08:48
2006. július 25. 09:29
2008. május 08. 08:02
2011. január 11. 14:49
2007. február 07. 10:42
2009. június 16. 23:03
2007. április 17. 19:27
2011. január 04. 08:11
2005. július 18. 13:52
2010. június 13. 21:28
2011. március 05. 00:39
2009. április 09. 08:53
2009. október 23. 12:41
2010. május 05. 17:02
2007. június 27. 11:05
2000. január 20. 20:00
2003. október 21. 23:00
2003. április 12. 21:00
2008. május 05. 08:30
2010. február 09. 19:27
2000. július 09. 02:00
2010. január 21. 12:10
2005. július 20. 11:00
2014. február 18. 07:41
2010. augusztus 04. 06:40
2007. szeptember 04. 18:01
2007. július 08. 10:42
2000. szeptember 15. 16:20
2016. december 13. 10:11
2001. október 08. 20:10

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

Erősítők, előerősítőkHangfrekvenciás erősítő TDA2030-al hídkapcsolásban
2017. január 20. 22:58:47
Erősítők, előerősítőkHangfrekvenciás erősítő TDA2030-al hídkapcsolásban
2017. január 20. 21:40:18
LED-es kapcsolásokRendőrlámpa 2 IC-vel 2.0
2017. január 20. 17:31:53
Erősítők, előerősítők14W-os erősítő TDA2030-al új nyák 2.
2017. január 19. 12:57:01
LED-es kapcsolásokSzétfutó futófény
2017. január 18. 23:42:08

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/index.php?w=OdHDySGIS2