Digitális

Frekvenciaosztók

Egyszerű előerősítő Az első rajz nem is osztó, csak egy egyszerű előerősítő. Hogy a lehető legnagyobb érzékenységet állítsunk be, a nyugalmi szintet az R3 trimmerrel az U1A alsó és felső küszöbfeszültsége közé, középre kell beállítani.Ez az S1 kapcsoló AC (tehát kikapcsolt) állásában hatásos. A kapcsolás legfontosabb szerepe lehet a frekvenciamérő bemenetének védelme, amit az R1 ellenállás és a D1-D2 diódák látnak el. Frekvenciamérőhöz használható, annak bemeneti érzékenységének növeléséhez, és védelméhez. Az U1 típusa mivel kb 10-15 MHz körüli jelekről van csak szó nem lényeges túlzottan: jó a 74132, 74LS132, 74HCT132 is.

Előosztók Ez a kapcsolás már 10:1 arányban le is osztja a beérkező jeleket, mindamellett, hogy a bemenet védelemmel (D1, D2) is el van látva, valamint a jel erősítését is végzi. A jel erősítését a T1 végzi, a munkaponti áramát az R2 ellenállással lehet pontosan beállítani, aminek 8..10 mA közé kell esnie. (az R2 ellenállással sorba kötött amper mérővel mérve) Ha pontosan be van állítva a munkaponti áram, és a T1 helyen GHz-nél magasabb határfrekvenciájú tranzisztor van, akkor 100 mV nagyságrendű jel már működteti az előosztót. A 95H90 típusú ECL előosztó maximális határfrekvenciája 250..300 MHz közé esik, így a maximális frekvenciák esetén a kimenetén 25..30 Mhz frekvenciájú jel lép ki. Ez a jel TTL szintű és esetleg további felhasználáshoz még egy 10-es osztás szükséges lehet. 100 MHz felső frekvenciahatárt választva a kapcsolás egyszerűbb frekvenciamérőhöz használható, annak mérési tartományának kibővítéséhez.

50 MHz határfrekvenciájú 10-es osztó áramkör: A következő kapcsoláson látható osztó áramkört főleg processzoros frekvenciamérőkhöz célszerű megépíteni, mert osztási aránya 1/64. A felső határfrekvencia 1,2 GHz! Az out kimeneten TTL szintű jel áll rendelkezésre. Az SP4731-el kompatibilis IC típusok: SDA4212 (Siemens), U664B (Telefunken), SAB6465 (Philips), SP6433 (Plessey)

Természetesen minden osztót jól árnyékolt dobozban kell elkészíteni, a megfelelő zavarjel elnyomás miatt.


Legújabb írás:

Zenész28 wattos gyakorló gitárerősítő (hangdobozba építhető)
2017. január 24. 10:10

További cikkek

2003. április 10. 22:10
2008. május 08. 08:02
2012. június 03. 02:58
2010. február 09. 19:27
2006. július 03. 14:33
2011. szeptember 13. 13:56
2006. február 27. 16:40
2006. július 06. 08:37
2010. szeptember 22. 14:50
2008. november 07. 10:53
2006. április 25. 08:21
2003. április 12. 21:00
2006. június 01. 09:44
2005. április 07. 09:22
2006. január 01. 15:35
2005. augusztus 17. 13:47
2000. december 10. 05:30
2008. május 05. 08:30
2000. szeptember 15. 16:20
2000. január 20. 20:00
2005. május 24. 17:33
2006. szeptember 27. 09:01
2011. január 04. 08:11
2006. március 31. 09:03
2012. április 12. 10:55
2011. július 12. 08:48
2006. november 06. 19:53
2011. január 20. 06:43
2007. november 04. 17:02
2006. december 09. 20:11
2007. május 25. 20:39
2009. június 16. 23:03

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

TápegységekNagyáramú stabilizált fix tápegység
2017. február 22. 21:39:11
Zenész28 wattos gyakorló gitárerősítő (hangdobozba építhető)
2017. február 22. 21:23:57
Zenész28 wattos gyakorló gitárerősítő (hangdobozba építhető)
2017. február 22. 21:04:59
Zenész28 wattos gyakorló gitárerősítő (hangdobozba építhető)
2017. február 22. 18:40:29
TápegységekNagyáramú stabilizált fix tápegység
2017. február 22. 18:01:25

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/index.php?w=OdHDySGIS2