Digitális

Frekvenciaosztók

Egyszerű előerősítő Az első rajz nem is osztó, csak egy egyszerű előerősítő. Hogy a lehető legnagyobb érzékenységet állítsunk be, a nyugalmi szintet az R3 trimmerrel az U1A alsó és felső küszöbfeszültsége közé, középre kell beállítani.Ez az S1 kapcsoló AC (tehát kikapcsolt) állásában hatásos. A kapcsolás legfontosabb szerepe lehet a frekvenciamérő bemenetének védelme, amit az R1 ellenállás és a D1-D2 diódák látnak el. Frekvenciamérőhöz használható, annak bemeneti érzékenységének növeléséhez, és védelméhez. Az U1 típusa mivel kb 10-15 MHz körüli jelekről van csak szó nem lényeges túlzottan: jó a 74132, 74LS132, 74HCT132 is.

Előosztók Ez a kapcsolás már 10:1 arányban le is osztja a beérkező jeleket, mindamellett, hogy a bemenet védelemmel (D1, D2) is el van látva, valamint a jel erősítését is végzi. A jel erősítését a T1 végzi, a munkaponti áramát az R2 ellenállással lehet pontosan beállítani, aminek 8..10 mA közé kell esnie. (az R2 ellenállással sorba kötött amper mérővel mérve) Ha pontosan be van állítva a munkaponti áram, és a T1 helyen GHz-nél magasabb határfrekvenciájú tranzisztor van, akkor 100 mV nagyságrendű jel már működteti az előosztót. A 95H90 típusú ECL előosztó maximális határfrekvenciája 250..300 MHz közé esik, így a maximális frekvenciák esetén a kimenetén 25..30 Mhz frekvenciájú jel lép ki. Ez a jel TTL szintű és esetleg további felhasználáshoz még egy 10-es osztás szükséges lehet. 100 MHz felső frekvenciahatárt választva a kapcsolás egyszerűbb frekvenciamérőhöz használható, annak mérési tartományának kibővítéséhez.

50 MHz határfrekvenciájú 10-es osztó áramkör: A következő kapcsoláson látható osztó áramkört főleg processzoros frekvenciamérőkhöz célszerű megépíteni, mert osztási aránya 1/64. A felső határfrekvencia 1,2 GHz! Az out kimeneten TTL szintű jel áll rendelkezésre. Az SP4731-el kompatibilis IC típusok: SDA4212 (Siemens), U664B (Telefunken), SAB6465 (Philips), SP6433 (Plessey)

Természetesen minden osztót jól árnyékolt dobozban kell elkészíteni, a megfelelő zavarjel elnyomás miatt.


Legújabb írás:

Erősítők, előerősítőkTelefonkihangosító
2017. február 23. 12:44

További cikkek

2003. május 10. 20:30
2000. november 22. 18:09
2005. augusztus 17. 13:47
2011. szeptember 13. 13:56
2010. szeptember 06. 21:51
2005. május 24. 17:33
2007. január 15. 19:33
2002. október 21. 06:07
2000. szeptember 15. 16:20
2008. február 29. 14:03
2001. július 02. 20:10
2010. május 05. 17:02
2011. szeptember 21. 15:38
2010. február 09. 19:27
2009. április 14. 07:57
2010. január 21. 12:10
2005. március 01. 08:10
2001. október 08. 20:10
2011. február 28. 16:39
2009. június 04. 08:57
2008. május 08. 08:02
2012. december 01. 22:13
2007. június 27. 11:05
2007. március 18. 02:04
2008. július 31. 11:06
2007. május 25. 20:39
2009. november 18. 07:54
2000. november 10. 10:40
2011. február 23. 15:47
2006. július 25. 09:29
2012. április 12. 10:55
2013. október 02. 08:28

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

TápegységekNagy teljesítményű (500 W) 230 V-os inverter 3.
2017. március 26. 11:19:27
Erősítők, előerősítők25W-os erősítő TDA2050-el
2017. március 24. 17:48:59
Erősítők, előerősítők25W-os erősítő TDA2050-el
2017. március 24. 17:45:33
Erősítők, előerősítők2x4 W-os A osztályú erősítő ECL82 csővel
2017. március 23. 21:43:55
TápegységekFeszültség szimmetrizáló nagy terhelhetőséggel
2017. március 22. 04:39:20

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/index.php?w=OdHDySGIS2