3x3x3 LED kocka

Ez a kapcsolás 3 fő részből áll. Az oszlopválasztó, a sorválasztó és maga a LED kocka.

Az oszlopválasztó:

Itt egy 555 adja az órajelet a 4017-nek ami mindegyik periódusban a következő kimenetet kapcsolja fel amelyek most a LED kocka oszlopainak felelnek meg.

A sorválasztó:

Itt a 4060 első 3 kimenetét használva tranzisztorokat vezérlünk ami teljesen mindegy hogy milyenek csak annyi a lényeg hogy PNP és minimum 200mA-es legyen. A tranzisztor elé előtét ellenállás is kell. Ezek a LED kocka sorait kapcsolgatják fel abban a sorrendben ahogy bekötjük.

A LED kocka:

Elkészítés nagyon egyszerű de ha azt akarjuk hogy jól is nézzen ki akkor sokáig is eltarthat. 3 LED-et egymás fölé helyezve összeforrasztjuk azok + (hosszabb) lábait. A - (rövidebb) lábukat 90° -ban meghajlítjuk és a következő 3 LED-es oszlophoz forrasztjuk. Ezt megismételve kapunk egy 3x3-as LED négyzetet.
Most az egészet meg kell csinálni még kétszer és minden szinten össze kell forrasztani a - (rövidebb) lábakat. Így elkészült a 3x3x3 LED kocka. A képen ennek a kiterített vázlata látható.
Mivel a 4017-nek 10 kimenete van de nekünk csak 9 kell ezért megcsinálhatjuk azt hogy oda nem kötünk semmit és lesz egy olyan rész amikor semmi nem világít. Ekkor a LED-eknél található diódák nem kellenek. Ha viszont azt akarjuk hogy az összes világítson amikor az a kimenet aktív akkor a diódákkal kell bekötni a többi 9-et és a tizedik kimenetet is további 9 diódával kell bekötni a képen látható diódák és a LED-ek között. A diódák 1N4148 típusúak lehetnek.

Az írást küldte: ARCT ElektrikEmail a szerzőnek

Legújabb írás:

Zenész28 wattos gyakorló gitárerősítő (hangdobozba építhető)
2017. január 24. 10:10

További cikkek

2015. május 18. 08:09
2005. december 19. 11:51
2010. február 09. 19:27
2007. február 05. 20:18
2011. október 05. 09:30
2007. június 10. 22:01
2006. március 17. 09:03
2007. április 27. 11:10
2005. március 02. 21:20
2004. július 12. 23:40
2013. december 11. 09:10
2013. december 25. 15:18
2008. május 05. 08:30
2006. október 23. 23:32
2012. december 15. 07:56
2010. szeptember 22. 14:50
2014. január 06. 09:08
2009. november 06. 10:57
2008. június 24. 08:15
2011. április 16. 10:38
2006. december 09. 20:11
2011. szeptember 13. 13:56
2008. május 15. 08:12
2000. október 10. 20:20
2006. április 12. 10:44
2011. március 16. 12:31
2006. február 27. 16:40
2005. november 21. 09:21
2014. december 14. 20:50
2012. október 12. 19:56
2010. március 29. 15:10
2011. augusztus 17. 07:45

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

TápegységekNagyáramú stabilizált fix tápegység
Ma 18:01:25
Zenész28 wattos gyakorló gitárerősítő (hangdobozba építhető)
Ma 08:41:46
Zenész28 wattos gyakorló gitárerősítő (hangdobozba építhető)
Ma 08:36:22
Zenész28 wattos gyakorló gitárerősítő (hangdobozba építhető)
2017. február 21. 18:17:47
KomplettAudio spektrum analizátor multiplex üzemmódban
2017. február 19. 19:55:27

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/index.php?w=L8RTx2FJOX