3x3x3 LED kocka

Ez a kapcsolás 3 fő részből áll. Az oszlopválasztó, a sorválasztó és maga a LED kocka.

Az oszlopválasztó:

Itt egy 555 adja az órajelet a 4017-nek ami mindegyik periódusban a következő kimenetet kapcsolja fel amelyek most a LED kocka oszlopainak felelnek meg.

A sorválasztó:

Itt a 4060 első 3 kimenetét használva tranzisztorokat vezérlünk ami teljesen mindegy hogy milyenek csak annyi a lényeg hogy PNP és minimum 200mA-es legyen. A tranzisztor elé előtét ellenállás is kell. Ezek a LED kocka sorait kapcsolgatják fel abban a sorrendben ahogy bekötjük.

A LED kocka:

Elkészítés nagyon egyszerű de ha azt akarjuk hogy jól is nézzen ki akkor sokáig is eltarthat. 3 LED-et egymás fölé helyezve összeforrasztjuk azok + (hosszabb) lábait. A - (rövidebb) lábukat 90° -ban meghajlítjuk és a következő 3 LED-es oszlophoz forrasztjuk. Ezt megismételve kapunk egy 3x3-as LED négyzetet.
Most az egészet meg kell csinálni még kétszer és minden szinten össze kell forrasztani a - (rövidebb) lábakat. Így elkészült a 3x3x3 LED kocka. A képen ennek a kiterített vázlata látható.
Mivel a 4017-nek 10 kimenete van de nekünk csak 9 kell ezért megcsinálhatjuk azt hogy oda nem kötünk semmit és lesz egy olyan rész amikor semmi nem világít. Ekkor a LED-eknél található diódák nem kellenek. Ha viszont azt akarjuk hogy az összes világítson amikor az a kimenet aktív akkor a diódákkal kell bekötni a többi 9-et és a tizedik kimenetet is további 9 diódával kell bekötni a képen látható diódák és a LED-ek között. A diódák 1N4148 típusúak lehetnek.

Az írást küldte: ARCT ElektrikEmail a szerzőnek

Legújabb írás:

Világítás, fényvezérlésLépcsőházi világítás automatika
2016. december 13. 10:11

További cikkek

2013. június 29. 12:28
2005. november 14. 14:43
2006. május 06. 22:47
2006. augusztus 24. 11:13
2012. november 01. 15:06
2006. május 06. 22:22
2011. szeptember 13. 13:56
2009. október 23. 12:41
2007. április 27. 11:10
2005. május 17. 09:40
2002. október 05. 20:00
2006. március 06. 09:24
2011. április 16. 10:38
2007. szeptember 04. 18:01
2010. május 08. 22:54
2013. február 11. 08:26
2011. április 10. 17:49
2012. december 01. 22:13
2006. június 08. 13:41
2010. május 26. 19:45
2010. augusztus 04. 06:40
2005. augusztus 30. 10:23
2012. június 13. 19:56
2005. július 14. 14:10
2003. március 01. 17:40
2006. július 25. 09:29
2010. június 29. 20:54
2006. április 25. 10:01
2012. december 15. 07:56
2010. július 30. 15:13
2004. július 12. 23:40
2007. november 09. 09:16

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

AutósNappali menetfény (DRL) automata kapcsoló
2017. január 22. 17:47:09
Világítás, fényvezérlésLépcsőházi világítás automatika
2017. január 21. 23:21:29
Erősítők, előerősítőkHangfrekvenciás erősítő TDA2030-al hídkapcsolásban
2017. január 21. 20:21:15
AlapokEllenállások színkódjai
2017. január 21. 18:25:44
Erősítők, előerősítőkHangfrekvenciás erősítő TDA2030-al hídkapcsolásban
2017. január 20. 22:58:47

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/index.php?w=L8RTx2FJOX