3x3x3 LED kocka

Ez a kapcsolás 3 fő részből áll. Az oszlopválasztó, a sorválasztó és maga a LED kocka.

Az oszlopválasztó:

Itt egy 555 adja az órajelet a 4017-nek ami mindegyik periódusban a következő kimenetet kapcsolja fel amelyek most a LED kocka oszlopainak felelnek meg.

A sorválasztó:

Itt a 4060 első 3 kimenetét használva tranzisztorokat vezérlünk ami teljesen mindegy hogy milyenek csak annyi a lényeg hogy PNP és minimum 200mA-es legyen. A tranzisztor elé előtét ellenállás is kell. Ezek a LED kocka sorait kapcsolgatják fel abban a sorrendben ahogy bekötjük.

A LED kocka:

Elkészítés nagyon egyszerű de ha azt akarjuk hogy jól is nézzen ki akkor sokáig is eltarthat. 3 LED-et egymás fölé helyezve összeforrasztjuk azok + (hosszabb) lábait. A - (rövidebb) lábukat 90° -ban meghajlítjuk és a következő 3 LED-es oszlophoz forrasztjuk. Ezt megismételve kapunk egy 3x3-as LED négyzetet.
Most az egészet meg kell csinálni még kétszer és minden szinten össze kell forrasztani a - (rövidebb) lábakat. Így elkészült a 3x3x3 LED kocka. A képen ennek a kiterített vázlata látható.
Mivel a 4017-nek 10 kimenete van de nekünk csak 9 kell ezért megcsinálhatjuk azt hogy oda nem kötünk semmit és lesz egy olyan rész amikor semmi nem világít. Ekkor a LED-eknél található diódák nem kellenek. Ha viszont azt akarjuk hogy az összes világítson amikor az a kimenet aktív akkor a diódákkal kell bekötni a többi 9-et és a tizedik kimenetet is további 9 diódával kell bekötni a képen látható diódák és a LED-ek között. A diódák 1N4148 típusúak lehetnek.

Az írást küldte: ARCT ElektrikEmail a szerzőnek

Legújabb írás:

Erősítők, előerősítőkTelefonkihangosító
2017. február 23. 12:44

További cikkek

2010. április 06. 09:36
2006. május 10. 15:00
2006. május 06. 22:39
2005. december 19. 11:51
2006. március 31. 09:03
2006. április 12. 10:44
2008. január 21. 21:22
2006. június 08. 13:41
2006. július 03. 14:33
2006. március 17. 09:03
2010. március 04. 07:35
2006. október 09. 08:58
2010. január 25. 21:47
2013. december 25. 15:18
2010. augusztus 23. 07:09
2009. november 06. 10:57
2010. május 26. 19:45
2002. október 05. 20:00
2007. május 18. 15:17
2011. szeptember 06. 19:40
2006. október 05. 11:36
2006. december 09. 20:11
2006. július 25. 09:29
2004. július 12. 23:40
2011. május 30. 10:23
2015. május 18. 08:09
2012. július 13. 18:11
2005. november 11. 13:05
2008. január 29. 20:53
2012. október 12. 19:56
2007. október 27. 08:36
2011. október 05. 09:30

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

Erősítők, előerősítők25W-os erősítő TDA2050-el
2017. március 24. 17:48:59
Erősítők, előerősítők25W-os erősítő TDA2050-el
2017. március 24. 17:45:33
Erősítők, előerősítők2x4 W-os A osztályú erősítő ECL82 csővel
2017. március 23. 21:43:55
TápegységekFeszültség szimmetrizáló nagy terhelhetőséggel
2017. március 22. 04:39:20
TápegységekFeszültség szimmetrizáló nagy terhelhetőséggel
2017. március 21. 15:23:50

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/index.php?w=L8RTx2FJOX