Zenész

20W-os gitárkombó műveleti erősítőkkel

Egy egyszerű, olcsó, nagyszerű hangú, könnyen megépíthető mikrofon-gitár erősítő, amit egy fióktakarítás alkalmából építettem meg. Maga a doboz egy régi, mosfetes erősítőm háza volt, amit nem tudtam eladni, így szétkaptam, és másra hasznosítottam a belsejét. Sokáig állt használatlanul, míg a fióktakarítás alkalmával támadt egy ötletem, hogy költöztetek bele valami gyorsan összedobható elektronikát.

Nem akartam vele sokat szöszölni, ezért IC-s megoldást választottam. Az eredmények megleptek, így gondoltam megosztom veletek, elsősorban a kezdők figyelmébe ajánlanám. Az LF356 az előfok szerepét tölti be, itt a visszacsatoló 9k-s ellenállással lehet játszani, ha pl. egy 25k-s trimmert, vagy potit forrasztunk a helyére. Így lehet egy gain szabályzónk, ropogós kis torzítással, de ekkor ajánlatos a 10ohm+100nF-os Zobel szűrőt kivenni a kimenetről, mert nagyon melegedni fog. Ha nincsenek ilyen hajlamaink, a kapcsolás eredeti formájában egy tiszta, kellemes tónusú hangot fog produkálni, így akár stúdiózásra is kitűnő lehet.

Tápegység
A táp egyszerű CLC szűrős, itt a fojtótekercsek szerepét nálam egy osztott szekunderes trafó tölti be, aminek egyik szekunderét a + ágba, a másikat a - ágba kötöttem be. Az induktivitás értékét lemértem azok kedvéért, akik tekercselni szeretnének. Az előfok IC számára a ±12V-ot egyszerű stabilizátorokkal állíthatjuk elő, itt az eléjük kötött 1k-s ellenállások szintén zavarszűrő szerepet töltenek be. Az LM1875 nem a legolcsóbb, viszont hangminősége kiváló, érdemes kipróbálni.

A kapcsolás elkészítésekor fokozottan ügyelni kell a hálózati feszültség miatt az érintésvédelmi szabályok betartására!
Az írást küldte: zenobia88Email a szerzőnek

Legújabb írás:

Erősítők, előerősítőkTelefonkihangosító
2017. február 23. 12:44

További cikkek

2010. március 12. 22:57
2012. május 11. 11:25
2006. május 18. 09:25
2007. augusztus 30. 19:33
2005. április 20. 13:20
2010. december 03. 07:44
2015. január 08. 17:06
2010. július 19. 00:13
2016. október 31. 17:06
2006. június 15. 14:46
2014. október 13. 10:14
2009. április 22. 14:48
2006. november 08. 16:49
2006. szeptember 15. 11:46
2005. március 02. 09:10
2006. október 24. 12:00
2005. március 01. 13:30
2010. november 10. 11:51
2009. február 09. 13:30
2006. április 04. 10:21

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

TápegységekNagy teljesítményű (500 W) 230 V-os inverter 3.
2017. március 26. 11:19:27
Erősítők, előerősítők25W-os erősítő TDA2050-el
2017. március 24. 17:48:59
Erősítők, előerősítők25W-os erősítő TDA2050-el
2017. március 24. 17:45:33
Erősítők, előerősítők2x4 W-os A osztályú erősítő ECL82 csővel
2017. március 23. 21:43:55
TápegységekFeszültség szimmetrizáló nagy terhelhetőséggel
2017. március 22. 04:39:20

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/index.php?w=J8GAEuz8id