Zenész

20W-os gitárkombó műveleti erősítőkkel

Egy egyszerű, olcsó, nagyszerű hangú, könnyen megépíthető mikrofon-gitár erősítő, amit egy fióktakarítás alkalmából építettem meg. Maga a doboz egy régi, mosfetes erősítőm háza volt, amit nem tudtam eladni, így szétkaptam, és másra hasznosítottam a belsejét. Sokáig állt használatlanul, míg a fióktakarítás alkalmával támadt egy ötletem, hogy költöztetek bele valami gyorsan összedobható elektronikát.

Nem akartam vele sokat szöszölni, ezért IC-s megoldást választottam. Az eredmények megleptek, így gondoltam megosztom veletek, elsősorban a kezdők figyelmébe ajánlanám. Az LF356 az előfok szerepét tölti be, itt a visszacsatoló 9k-s ellenállással lehet játszani, ha pl. egy 25k-s trimmert, vagy potit forrasztunk a helyére. Így lehet egy gain szabályzónk, ropogós kis torzítással, de ekkor ajánlatos a 10ohm+100nF-os Zobel szűrőt kivenni a kimenetről, mert nagyon melegedni fog. Ha nincsenek ilyen hajlamaink, a kapcsolás eredeti formájában egy tiszta, kellemes tónusú hangot fog produkálni, így akár stúdiózásra is kitűnő lehet.

Tápegység
A táp egyszerű CLC szűrős, itt a fojtótekercsek szerepét nálam egy osztott szekunderes trafó tölti be, aminek egyik szekunderét a + ágba, a másikat a - ágba kötöttem be. Az induktivitás értékét lemértem azok kedvéért, akik tekercselni szeretnének. Az előfok IC számára a ±12V-ot egyszerű stabilizátorokkal állíthatjuk elő, itt az eléjük kötött 1k-s ellenállások szintén zavarszűrő szerepet töltenek be. Az LM1875 nem a legolcsóbb, viszont hangminősége kiváló, érdemes kipróbálni.

A kapcsolás elkészítésekor fokozottan ügyelni kell a hálózati feszültség miatt az érintésvédelmi szabályok betartására!
Az írást küldte: zenobia88Email a szerzőnek

Legújabb írás:

Világítás, fényvezérlésLépcsőházi világítás automatika
2016. december 13. 10:11

További cikkek

2010. december 03. 07:44
2010. november 10. 11:51
2006. április 04. 10:21
2005. április 20. 13:20
2006. november 08. 16:49
2012. május 11. 11:25
2009. február 09. 13:30
2009. november 23. 06:41
2010. március 12. 22:57
2014. október 13. 10:14
2006. június 15. 14:46
2005. augusztus 30. 10:23
2010. július 19. 00:13
2016. október 31. 17:06
2015. január 08. 17:06
2009. január 06. 08:29
2009. szeptember 14. 13:12
2006. április 04. 10:22
2006. szeptember 15. 11:46
2008. december 01. 09:05

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

Erősítők, előerősítők14W-os erősítő TDA2030-al új nyák 2.
2017. január 19. 12:57:01
LED-es kapcsolásokSzétfutó futófény
2017. január 18. 23:42:08
LED-es kapcsolásokSzétfutó futófény
2017. január 17. 15:09:25
DigitálisVillanypásztor 2.
2017. január 15. 20:00:29
LED-es kapcsolásokDigitális óra több funkcióval
2017. január 14. 15:05:08

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/index.php?w=J8GAEuz8id