Basszus kiemelő

A kapcsolás segítségével 'dögös' mélyhang állítható elő (már amennyiben a hangfal bírja...) A funkciója, hogy a bemenetére kötött kisszintű jelből a mély összetevőket erősíti, a magasabb hangtartományt nem módosítja. A végfok elé célszerű bekötni. A TL072 IC-ben két műveleti erősítő egység található, így sztereo rendszerhez egy IC szükséges. A BC109 tranzisztorok közül a C jelűt érdemes választani a minél kisebb zaj érdekében.

2006. november 26. 00:40

Vélemény:
69

Szavazat:
19

Mai látogató:
7

Utolsó látogatás:
Ma 04:21:46

3,5
19
  6  ★★★★★
  4  ★★★★
  4  ★★★
  3  ★★
  2  ★

Legújabb írás

Hangos kapcsolások

VÉLEMÉNYEK, HOZZÁSZÓLÁSOK

Mondtam hogy ez veszett fejsze nyele..
Még én is csodálkozom magamon, hogy kellett 5 perc mire kiszúrtam a pozitív visszacsatolást a rajzon, van itt az oldalon normális alul áteresztő szűrő, ezt ne építse meg senki, mert SOSE FOG MŰKÖDNI!!!

sanyaaa   2015. április 14. 01:41:48

Hali. Megépítettem TL072-vel egy hasonló rajzot pár módosítással (amit csatoltam is) és valami furcsa sípoló vagy ilyen magas frekvenciás zúgást hallani, úgy hogy a bemenetre semmi sincs kötve, tehát tényleg nem jó ez a kapcsolás erre a célra, ez tényleg inkább egy oszcillátor. Szóval erről ennyit a googlba találtam egész jó kapcsolásokat, inkább azokkal próbálkozom. Amúgy annyi kérdésem lenne, hogy a passzív aluláteresztő szűrő az is ugyanezt csinálná tehát, hogy kiemeli az alacsony frekvenciát azaz a mély hangot?

istyukiraly   2015. április 13. 18:19:06
Alulátersztő.gif

Ez így hibás, a pozitív visszacsatolás miatt, egy frekvencia függő oszcillátort alkot, nem csoda hogy nem működik.

Sanyaaa   2014. február 11. 15:20:28

Vagy valamit mellé kötöttél, vagy hibás az ic
A TL sorozat nem a legalkalmasabb ezen célokra, inkább ajánlanám a NE4558-as vagy az NE5532-est (ez utóbbi kifejezetten szép jel átvitellel rendelkezik).
A TL sorozat nagy mértékben vágja is a mélyet, az alacsonyabb frekvencia tartományt nem képes élvezhetően vissza adni.
Viszont a kapcsolás Tervezőjétől kérdezném, hogy miért van benne az a pozitív visszacsatolás?

Sanyaaa   2014. február 11. 15:18:33

heló megcsináltam TL071-el de semmi, annyi ha adok rá tápot (9volt) az íc egy picit melegszik meg a hangszóró koppan. nem tudja valaki mi lehet a gond?

istyukiraly(@)-zárójel nem kell-gmail.com   2014. február 09. 19:04:42

Hali. Én egy hasonló kapcsolást használok fejhallgatóból kiszerelt basszus erősítőt. Na ez ugyúgy kiemeli a mélyet és azt továbberősítem egy saját készítésű erősítővel és jó is csak egy kicsit recseg! De nem tudom miért talán az erősítő nem bírja? valaki segítsen!

istyukiraly(@)-zárójel nem kell-gmail.com   2013. június 30. 21:06:14

Sziasztok!Igen helyettesítheted ,és úgy látom a lábkiosztás is stimmel. Peti!

dopeman1   2013. március 03. 20:57:09

Bocsi elirtam egy 358n-el???

adrian1013(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2013. március 02. 09:31:21

Sziasztok!
Volna egy kérdésem mert nem vagyok benne biztos, hogy lehet-e helyettesíteni az ic-t egy lm258n-típusuval???

adrian1013(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2013. március 02. 09:29:38

Sziasztok! dopeman1-nek igaza van abban a tekintetben,hogy ez a kapcsolás ebben a formában működésképtelen.Én most próbáltam ki de nekem úgy torzít mint a veszettfene!! Szerintem ezt nem érdemes megépíteni mert csak alkatrész illetve időpocsékolás.

OLIVÉR   2013. február 06. 19:58:22