Egyszerű koppanásgátló

Hangfrekvenciás erősítőkhöz használható koppanásgátló kapcsolás. Az egyenirányítót az erősítő tápjának a szekunder tekercsére kell kötni. Azért nem az erősítő egyenirányítója után vesszünk le egyenfeszt, mert akkor az áramkör zavarhatja az erősítő végfokát ami ettől nem kívánatos hangot adna ki működés közben.

2011. június 03. 20:35

Vélemény:
16

Szavazat:
2

Mai látogató:
25

Utolsó látogatás:
Ma 13:44:42

3,5
2
  ★★★★★ 0  
  ★★★★ 1  
  ★★★ 1  
  ★★ 0  
  ★ 0  

NYÁK terv.

HA3GX   2016. május 03. 21:47:58
koppanasgatlo.zip

Mellékelek egy NYÁK-tervet, Sprint L.5-ben készült.
Magam nem építettem meg, nekem is küldték. Mielőtt használnád, ellenőrizd le!

HA3GX   2016. május 03. 21:35:40

Ja, a relének a tekercsének a két lábát értem ami a kollektor és a pozitív között van.

kgabor   2014. június 08. 15:14:59

Szia! Úgy, hogy a relének a két lábán, ha nincs bekötve úgy felépül a tápfesz, jelen esetben 18V. A tranyó bázisán mérek 0,6V-ot nyitásnál, közben megjelenik a relénél is a tápfesz, ha a relét rákötöm úgy 0,6V- ot mérek és halkan zúg a relé.

kgabor   2014. június 08. 14:00:56

Szia!
Azt hogy érted, hogy meg van a feszültség a relé kimenetén?
A BC238 kollektorán mekkora feszültséget mérsz?

tothmiki91   2014. június 08. 12:50:49

Sziasztok! Nekem valamiért nem húz be a relé, a feszültség meg van a relé kimenetén. A tranyónál is a nyitó fesz 0,6v. Mi lehet a gond?

kgabor   2014. június 08. 09:51:16

Udv!

Engem az erdekelne, hogy kikapcsolasnal is kikuszoboli a koppanast, mert mivel kesleltet ezert a bekapcsolasi koppanas elobb tortenik meg, mint a hangszorok bekapcsolasa, viszont hamarabb lekapcsol, mint ahogy koppana az erosito kikapcsolaskor?

Hunorka   2013. június 06. 20:58:57

Huzamosabb idő után a 24V-os relé melegedett, ezért a 48V-osat használom. Így a relé, és a tranzisztor is hideg. Továbbra is 38V egyenfeszültséget kap.

HA3GX   2012. szeptember 16. 22:43:02

[COLOR=#008000]A kapcsolás remekül működik. Nálam 38V egyenáramról 3-4 másodperc alatt húz be a 24V-os relé. Rámértem, 50mA-t vesz fel, és 28V-ot kap a relé. Tranzisztornak egy BC548-ast használtam. Mikor 48V-os relét tettem rá, akkor 33V-ot kapott, de így is gond nélkül behúzta. Zenernek 3 db 3,3V-ost raktam (sorba kötve, mert ekkor összeadódik az értékük). A BC548 kicsit langyos, de ez teljesen elfogadható. A kondik 50V-osak.[/COLOR]

HA3GX   2012. szeptember 16. 21:42:36

szeretném kérdezni, hogy a relé milyen típusú, és ha lehet egy nyáktervet is kérnék ! köszi

djgyetva(@)-zárójel nem kell-indamail.hu   2012. március 12. 19:26:02