Autós

Delux féklámpa 2.

Különleges kivitelű féklámpa kapcsolási rajza látható. A másik hasonló kapcsolás módosított változata. Amikor megkapja a tápfeszültséget, (fékpedál megnyomásakor) egy párszor villannak a LED-ek mielőtt normál módban folyamatosan világítanának. Ez jobban felkelti a figyelmet, mintha csak egyszerűen elkezdenének világítani.

A villogtatás ideje attól függ, hogy a 4,7 megaohmos ellenálláson keresztül mennyi ideig töltődik fel a 4,7 mikrós kondi. A villogásokért az IC1b astabil multivibrátor módban dolgozó NAND kapu felelős, ennek a frekvenciáját pedig a 2,2 megás ellenállás és a 470 nF kondenzátor együttesen határozza meg. Amíg a 4,7 mikrós kondi fel nem töltődik, addig az IC1c NAND kapu kimenetén H szint van, így az astabil jele változtatja az IC1a kimeneti állapotát, ez pedig villogtatja a LED-eket.

Miután a kondenzátor feszültsége elérte a küszöbszintet, az IC1c NAND kapu kimenete L szintre vált, emiatt az IC1a NAND kapu kimenete H lesz függetlenül a másik bemenet (astabil multivibrátorról jövő) állapotától, így a LED-ek folyamatosan világítani fognak.

Az áramkör forgalomban részt vevő járművön való alkalmazásánál figyelembe kell venni a KRESZ előírásait!

Legújabb írás:

Világítás, fényvezérlésLépcsőházi világítás automatika
2016. december 13. 10:11

További cikkek

2013. november 02. 21:19
2010. július 14. 13:04
2000. május 10. 11:00
2006. január 20. 09:29
2005. július 07. 20:43
2011. augusztus 25. 14:25
2013. augusztus 29. 07:32
2010. október 09. 09:54

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

AutósNappali menetfény (DRL) automata kapcsoló
2017. január 22. 17:47:09
Világítás, fényvezérlésLépcsőházi világítás automatika
2017. január 21. 23:21:29
Erősítők, előerősítőkHangfrekvenciás erősítő TDA2030-al hídkapcsolásban
2017. január 21. 20:21:15
AlapokEllenállások színkódjai
2017. január 21. 18:25:44
Erősítők, előerősítőkHangfrekvenciás erősítő TDA2030-al hídkapcsolásban
2017. január 20. 22:58:47

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/index.php?w=3vDnteAsUO