Színváltó diszkó-villogó

Ez egy egyszerű színváltó kapcsolás. Schmitt triggernek én jobb híján egy invertert használtam, két ilyen kapu egymás után kötve megfelel egy hagyományos Schmidt-triggernek. Ez a szinuszos HF-jelet átalakítja négyszögjellé, amit a 4017-es IC megkap órajel gyanánt. Így az IC minden logikai 1-re a következő kimenetre kapcsol át, és azon marad egészen a következő bejövő logikai 1-ig. A 4017-esnek 10 kimenete van (0-9).

0-tól 8-ig színsorrendben vannak bekötve a ledek (tranzisztorokon keresztül), a 9-es kimenetre mindhárom led be van kötve, így azok közel fehér fénnyel fognak világítani. A 4017-esnek a 8-as, 13-as, 15-ös lábát testelni kell, a 40160-as nem használt bemeneteit szintén (5-ös, 13-as, 11-es, 9-es lábak) Lednek én egy ismeretlen eredetű, extra fényerejű, 12 V-os ledeket tartalmazó RGB egységet használtam, a tranzisztorokat is ehhez mérten kell megválasztani. Bármilyen NPN tranyó megfelel, ami a ledeket meghajtja.

R1-et a tápfeszültség függvényében válasszuk meg, az IC-k 3 Volt körül mennek, többet ne kapjanak. Az 5K-s trimmer, az érzékenységet állítja, a kondenzátor 35 és 100 μF között bármi lehet.

Aztán ha kész, elé még egy-két forgó tükör, és repedhetnek az ablakok hajnalig :)

Az írást küldte: Kori27Email a szerzőnek

Legújabb írás:

Világítás, fényvezérlésLépcsőházi világítás automatika
2016. december 13. 10:11

További cikkek

2005. augusztus 17. 14:00
2009. december 01. 16:50
2007. április 26. 12:20
2006. március 01. 10:11
2010. augusztus 06. 21:51
2006. március 31. 09:03
2011. augusztus 17. 07:45
2006. március 17. 09:03
2006. június 08. 13:41
2007. november 09. 09:16
2006. április 12. 10:44
2007. szeptember 04. 18:01
2002. október 05. 20:00

Vélemények

Legfrissebb hozzászólások

Erősítők, előerősítőkHangfrekvenciás erősítő TDA2030-al hídkapcsolásban
2017. január 20. 22:58:47
Erősítők, előerősítőkHangfrekvenciás erősítő TDA2030-al hídkapcsolásban
2017. január 20. 21:40:18
LED-es kapcsolásokRendőrlámpa 2 IC-vel 2.0
2017. január 20. 17:31:53
Erősítők, előerősítők14W-os erősítő TDA2030-al új nyák 2.
2017. január 19. 12:57:01
LED-es kapcsolásokSzétfutó futófény
2017. január 18. 23:42:08

Írd meg a véleményed a cikkel kapcsolatban!

bsselektronika.hu/index.php?w=29XOmT5TeY