Kalkulátor

555 timer astabil multivibrátorként

A kalkulátorral az 555 típusú timer IC astabil üzemmódjában lehet megadott három értékből a frekvenciát, a H (T1) és az L (T2) időket kiszámítani. A 47k-s ellenállás ami a 4-es reset lábra kapcsolódik, egy rövidzárral helyettesíthető (vagyis a 4-es láb közvetlenül a +Ut-re kapcsolható) A tápfeszültség (+Ut) 5 és 15V közötti lehet
A kapcsolásra egy alkalmazás itt található, a működést szemléltető ábra pedig itt látható.

2005. szeptember 07. 09:00

Vélemény:
26

Szavazat:
26

Mai látogató:
2

Utolsó látogatás:
Ma 00:18:06

3,7
26
  8  ★★★★★
  9  ★★★★
  5  ★★★
  2  ★★
  2  ★

Legújabb írás

Hangos kapcsolások

VÉLEMÉNYEK, HOZZÁSZÓLÁSOK

Engem csak az érdekelne hogy mi a maximum frekvenciája a kapcsolásnak amit az ic még elbír!

kon   2016. augusztus 27. 00:16:28

Láttam a kommenteknél olyat, akinek nem sikerült működésre bírni, nos ez velem is megesett. Nálam az volt a hiba, hogy nem megfelelő kondenzátort használtam, de 47mikroFarad (50V) például megfelelő volt.

david.molnar1994(@)-zárójel nem kell-gmail.com   2014. július 26. 11:39:39

köszönöm a válaszokat, egy kapcsolóüzemű tápba kéne(tudom, nem szokványos megoldás, de ez az a szint ahol az én tudományom véget ér...) igazából a kettes osztó azért jutott eszembe, mert ugye az minden felfutásra vált szintet, szóval itt a kitöltés tulajdonképpen lényegtelen. viszont ha már itt van, akkor ezt a PWM-témát fogom használni, habár lehet hogy kicsit több trimmerrel.

rastakyborg   2013. május 27. 16:19:18

Az impulzus szélességét így lehet szabályozni:http://www.bsselektronika.hu/index.php?w=V3mR64vR4s De szerintem működik a második megoldás is, a 96 kHz osztása 2-vel, a kimeneten 50% kitöltési tényező lesz.

bsselektronika   2013. május 27. 07:38:02

Ilyen módon nem lehet pont 50% os kitöltési tényezőt, ajánlom az astabil kapcsolás műveleti erősítővel topikot!

Szép napot!

Bandi

Bandi777   2013. május 26. 23:00:35

na, az az én lelki bajom, hogy egy 48 kHz körüli négyszögjelre lenne szükségem, de pontosan 50%-os kitöltési tényezővel. valaki tudja hogy kell ezt a vacakot rávenni arra hogy ezt produkálja? vagy ha nem, akkor az működik hogy a kimenetre rádrótozok egy kettes osztót, az 555-öst meg beállítom kb 96 kHz-re?

rastakyborg   2013. május 25. 15:21:53

Az nagy baj ha nem sikerül.
Próbálkozz tovább, nem bonyolult kapcsolás.
Ha ennek nem tudod megcsinálni a nyákját akkor mi lesz egy bonyolultabb kapcsolással.
"gyakorlat teszi....."

Hubiata   2012. december 08. 16:39:08

Egy Nyákrajzot valaki legyenszíves küldeni az email cimemre.:D bárhogyan probálkozok vele nem sikerül.:D köszönöm szépen! :D

djszutyok(@)-zárójel nem kell-gmail.com   2012. december 07. 20:44:29

Szerbusztok.
Köszönöm,hogy felhívtátok a figyelmemet.Én különben sokszor jártam ezen az oldalon, igaz nem jelenkeztembe

Udv Józsi

hajdu.ocsi45(@)-zárójel nem kell-t-online.hu   2012. január 20. 06:34:08

Az lemaradt, hogy az áramforrás 3.7V-os telefon akkumulátor lenne a kis helyre való beépíthetőség céljából.

daishi(@)-zárójel nem kell-freemail.hu   2012. január 15. 15:57:58