Fórum
A fórum regisztráció nélkül is működik, ebben az esetben mindenki az e-mail címével azonosíthatja magát.A regisztrált felhasználók kiemelten jelennek meg és több funkciót is használhatnak.
Akku feszültség őr
email: bajor92@freemail.hu
Valaki tudna olyan kapcsolást küldeni, amiben a LED-nek két lába van (mert nekem olyan van).
Köszi!
Hali! ez a 2. munkám és tökéletes lett..ráadásul egyszerű és olcsó is! épp elég infót ad az aksiról. Jó építést mindenkinek.
Szia!
Jól gondoltad, szerintem a 11voltos zenerrel sorba kell kötni egy silicium diodát (1n4001...4007, esetleg 1n4148,stb). Természetesen fordítva kell bekötni a zenerhez képest, így valamivel(kb 0,6V-tal) feljebb tolódik a sárga alsó határa, kb 12,1V-ra.
A 13V-os zenert lecserélni egy 12V-osra, és úgyanúgy vele sorba egy si.diódát. így kb. 13,1V lesz a felső határ ha minden igaz. A sorba kötött si. dióda helyes bekötését lelesheted innen:
Sziasztok!
Megépítettem és tökéletesen működik elsőre. :-) Nagyon kezdő vagyok, szóval nekem ez nagy szó. :D De tudna valaki segíteni abban, hogy mit kéne megváltoztatni ahhoz, hogy a narancs jelzés (szóval amikor mindkét led világít) szűkebb értékek között mozogjon. Mondjuk 12 -> 13V-ig. A zenereket kéne lecserélni esetleg? Nagyon kezdő vagyok szóval jól jönne egy kis segítség. Előre is köszi mindenkinek :-)
Üdv!
9.6Voltosra hogy tudom átalakítani?
Köszönöm!
Az elvi rajz T2 -je (PNP) a NYÁKON A1 néven szerepel!
Ettől eltekintve ügyes!
Tiszteletem az Uraknak!
Ugyanez az akkuőr érdekelne 6 voltos rendszerhez. (régi 6 voltos veterán motorom van) :)
Mivel nem vagyok elektro-s ember, nem értek túlságosan hozzá, ezért biztos ami biztos megadom az akku áramerősségét: mely 11 ah
Nagyon megköszönném, ha valaki tudna ebben segíteni.
Üdv!
Sziasztok ! Engem egy olyan akküőr érdekelne ami az akku mélykisülését hivatott megakadályozni.Egy hűtőládát akarok autóban használni. Ehhez kellene egy olyan egyszerű rajz ami 11,5 V-nál lekapcsol és a motor beindítása után 13-13,5 V-nál automatikusan vissza kapcsol.Nem vagyok hózzáértő így a fenti szamárvezetős kapcsolási rajz lenne a legmegfelelőbb.
Lehet, hogy én vagyok a hülye.... Most az R4 ellenállás nem T1-hez tartozik, hanem T2-höz! (???) Azaz a NYÁK-on fordírva vannak? A bc 212 az A1 a NYÁK-on!!! Amúgy ötletes kis rajz! A rajz alján lévő egyedülálló vízszintes vonalacskák a közös pontot (gnd-t) jelölik, tehát azok tulképpen össze vannak kötve. (Ha ezt kérdezted kedves cs.abel