Fórum
A fórum regisztráció nélkül is működik, ebben az esetben mindenki az e-mail címével azonosíthatja magát.A regisztrált felhasználók kiemelten jelennek meg és több funkciót is használhatnak.
Elnyűhetetlen HF erősítő (50W)
A végtranzisztorok elreppentek,hogy miért ez most a rejtély.
Sanzon! Még egy-két gyakorlati tanács:
Ha elhagyod a némítást az elejéről, vedd ki a FET-et meg az 1K-s, illetve a 4.7K-s ellenállást. A 47K-s ra szükség van. A bemenő jel útjából tüntesd el az elkót, helyette tegyél valami jó minőségű stirolt. Az sem baj, ha polarizálatlan. Meg fogsz döbbenni a minőségi ugráson! Igaz, az árban van "némi" külömbség. Az elkó 30 forint, egy jó stirol meg ezer. Én magam leszoktam a tranyós, pláne integrált áramkörös erősítőkről. Visszatértem a csövesekhez. Minőségileg: elmehetek a barátomhoz trabanttal is, DE miért tenném, ha BMW-vel is mehetek? Ha építek egy kapcsolást és kell bele 5 db 10K-s ellenállás, nem ötöt veszek, hanem 20-30 db-ot, majd műszerrel kiválogatom a tökéletesen egyformákat. Így leellenőrzöm, hogy jók e és pontosan egyformák e. Hidd el, megéri. Végül sok sikert az építéshez!
Szia ,
Minden esetre köszönöm,hogy fordítottál rám időt, ennyit még senki nem segített, ilyen célirányosan, elkezdem és majd a végén írok ,hogy sikerült,
Nem. Ha világít az izzó teljes fénnyel, az nagy valószínűséggel rövidzárlatot jelent. Azt előbb meg kell keresni. Na az nem egyszerű. Azt visszafelé kell kezdeni. Vedd le a végtranyókat, aztán a meghajtókat, védelmet, stb. Egyszercsak megszűnik a zárlat, meg van a hiba. Hidd el látatlanban nagyon nehéz javítani! Nekem talán az a negyven év, amióta csinálom, sokat segít. Ha mégsem szünne meg a zárlat, akkor NYÁK hiba. Azt is át kell nézni. Szóval, nem olyan egyszerű!
Köszönöm Ferihegy Ez egy szép tanács meg is fogom próbálni. csak most az a gondom ,hogy ellenőrzésnél világít rendesen a primer körben az izzó. Ebben az állapotban is végrehajtható a művelet amit tanácsoltál?
Sanzon! Elárulom neked, hogy én, ( meg szerintem sokan) hogy csinálom. Van egy icipici fejhallgató erősítőm külön 9 V-os elemmel. Ezt az erősítőt használom úgy, hogy a bemenetén van egy tapintó csúcs. A bemenet testjét összekötöm a nagy erősítő testjével, a tapintócsúccsal pedig végig "lépkedek" a nyákon. A nagy erősítőre persze megfelelő jelet adok. Akár zenét, akár szinuszjelet, mindegy. Az erősítő elejéről indulva a beépített tranzisztorok kivezetéseire lépve meghallgatom, van e jel. Bemenet, közép, védelem, meghajtó, végtranyó. A jel egyszercsak eltűnik! Már meg is van a hiba helye. Kis gyakorlással pillanatok alatt megtalálható a hiba környéke. Alkatrészcsere és kész is. Általában a tranyók szállnak el, az ellenállások nem. Próbálkozz! Látatlanban a Tiédről nem tudok véleményt mondani.
Rendben ! Rájöttem már valóban minden úgy van ahogy mondjátok most már látom ,hogy mi volt a probléma.De kivettem a fet és a hozzá kapcsolódó ellenállásokat, Ráadom védelemmel a tápot a védelemben van egy izzó is a primerkörben,az halványan világít de az erősítő meg sem nyikkan,most kérek tanácsot ,hogyan tovább?
damel!
Pl. elszállt a negatív táp biztije! Biztos, hogy megvan a +- táp a panelon is?
Sanzon! Nézd meg a NYÁK-tervet és rájössz, hogy butaságot kérdeztél. A helyén van ott minden!
Sziasztok , segítsetek kérlek a kapcsolási rajzon a végtranzisztorok állása fordított, van ugye B-C-E ,, E-C-B
hogy van akkor a foton egyforma állásban a két végtranzisztor????????????????????