Autós

LED-es hátsó világítás akkumulátor nélküli motorokba


Ez a kapcsolás elsősorban olyan motorokhoz készült, ahol nincs, vagy nem szükséges az akkumulátor használata. (pl. Simson, Riga, Babetta, stb...)

Előnyei:

(Kresz szabályai nem tudom, hogy miképpen viszonyulnak ehhez,nekem semmit se szólt a rendőr, pedig már jó ideje ez van a Simsonomon. Én 5 db nagy fényerejű (4900 mCd) LED-et használok, figyeljük oda, hogy az eredeti izzó fényerejét ne múlja alul! Műszaki vizsga köteles motornál okozhat problémát, ha LED-es!)

Működése:
A generátorról beérkező váltóáramot a H híd egyenirányítja (6V-os rendszer esetében duplázza is, hogy alapjáraton is meglegyen a megfelelő feszültség), majd a C1 puffereli. A 7803-as IC ebből 3 voltot állít elő, a C2 kondi pedig simítja a jelet, hogy a LED-ek ne villogjanak. Diódának bármi jó szinte, az 1N4007 népszerű, mert olcsó.

Figyeljünk arra is, hogy:

Mindenkinek jó utánépítést, motorjával pedig sok balesetmentes kilométert!